De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Belcar Original (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Waarnaar snakt het Belcar-publiek? (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=11275)

Guido 13-09-2005 00:19

Goe bezig hier mannen. Gefeliciteerd!!

Wat ernaar uitzag als een thread waar de man of vrouw die aan de draad staat, suggesties kon doen over hoe hij of zij graag de Belcar zou willen zien evolueren, ontaard weer in een partijtje, ik heb gereden, de sponsors, de vips, ik sta aan de draad dus ik weet het, ik sta op post, dus ze kunnen mij allemaal wat en nog van dat soort bullshit meer.

Zoals ik reeds eerder aangaf: Als doordeweekse autosportliefhebber, interesseert het me geen bal wat de VIPS, de organisatoren, de marshalls en de teams denken of vinden. Ik beslis wel of ik wil komen of niet en of de format me aanstaat of niet.

Als je de F1 neemt, waar alles draait om de bezoeker. Wel die bezoekers hebben het massaal laten afweten en er word flink over nagedacht om de F1 niet meer te organiseren in Spa. Zal het in de Belcar ook zo'n vaart lopen? Natuurlijk niet. De Belcar zal wel rustig blijven verder bestaan, met of zonder tevreden fans.

Wat het uren in de file staan betreft, ga maar eens naar Anderlecht, Standard of Sint-Truiden naar de voetbal. Als je niet tijdig vertrekt bij topmatchen (lees 17.00 voor een match die om 20.00 begint), sta je ook uren in de file. Waarom doen ze dat daar wel, omdat ze 2 "sprintkoersen" te zien krijgen van 45 min. Soms saai, soms razend spannend. En een kampioenschap dat idiotensimpel is, met eenvoudige regels en met op het einde van de rit 1 winnaar die kampioen is, en geen 6 of 7.

Maar goed, da's mijn idee. Er zijn verschillende formats van kampioenschap mogelijk, waarin combinaties mogelijk zijn waardoor iedereen een beetje bedient wordt op zijn wenken. In het voetbal is er ook de reguliere kompetitie en wordt er door dezelfde teams voor de Beker gespeeld. Soortgelijke combinaties zouden ook mogelijk kunnen zijn in de racerij. Een endurance serie, met daarnaast een sprinterskampioenschap waaraan dezelfde teams deelnemen.

Als racefan zou ik graag hebben dat de discussie zich weer naar het niveau trekt van voorstellen, suggesties, bedenkingen. De slotsom onder ons zou inderdaad ook kunnen zijn dat er niets moet gewijzigd worden, maar laat aub de discussies over VIPs, tenten, draad, organisatoren enz achterwege in deze thread.

Dank u.

Guido 13-09-2005 00:23

Quote:

Originally Posted by A uit PDGRacing
...

Een tweede bedenking die ik me maak, tot voor enkele maanden kon je op dit forum lezen dat de BELCAR bij de top in Europa zit qua formule. Wat is er veranderd, waardoor gans het wereldje op z'n staat? ( Ben een weekje weggeweest en bijna lijkt het erop dat het Belcar-kampioenschap om zeep is) De oproep dat er een DBR9 komt, of dat de Vipers op stal gaan gezet worden voor C5R en zo? Laat die wagens/kampioenschappen/podiums/klasses/... toch zoals het is. Iedereen begint een beetje duidelijkheid te zien in de kampioenschappen. Ok hier en daar moet er misschien een lichtkrantje geplaatst worden, een schermke langs het circuit kan ook geen kwaad ( Noem me trouwens 1 voetbal-stadium in België waar er zo'n scherm hangt? Tijdens de rust kan je de fases in het beste geval nog eens bekijken), misschien een radio-zenderke die kan ontvangen via de o-zo goed verkopende MP3-spelertjes. Maar laat alles zoals het is. Een team die geld heeft om goeie auto te kopen, zal dat uiteindelijk wel doen. Maar verplicht niemand om op de tippen van z'n tenen te lopen, en zo te vallen...

Anthony

Er is niets wezenlijks aan de hand. Er is een gesprek onder racefans aan de gang waarin iedereen zo'n beetje zijn idee kan formuleren of hij/zij vind of er iets zou moeten veranderd worden. Sommige zijn voor verandering/vernieuwing, andere houden het liever bij het oude. Tenminste, voor het overgrote deel van de gespreksdeelnemers is dit gesprek aan de gang. ;)

Eddy V 13-09-2005 08:23

Awel Huudo, ik ben het met je eens, er wordt hier (Publiek afdeling) te veel over VIP en sponsor enz. gesproken. Het ging er toch om wat het publiek wou.
Zelf hoor ik niet tot het publiek, maar alles duidelijker maken kwa klassen via de speakers en een degelijk programmaboekje zou al heel wat problemen van het publiek oplossen.
Maar een van de "problemen" bij de Belcar is dat het een te elitaire groep is om zich met het publiek bezig te houden.
Vlam, nu zal ik het wel weer uitgevreten hebben. :worship:

Autofan 13-09-2005 09:22

Als ik aan iemand van het modale publiek vraag of ze eens mee willen komen naar de Belcar (ze hebben het dus nog nooit gezien), zijn ze er tot nu toe altijd op ingegaan. Je moet enkel een beetje moeite doen tegen die mensen om wat uit te leggen over de Belcar, wat foto's tonen van de wagens: iets in die aard.

Laat de Belcar aub zoals het nu is :)

Chauffeur 13-09-2005 09:26

Een goed programmaboek maken is niet zo eenvoudig. Wij hebben getracht ( ook vorig jaar) dit te doen dmv het krantje. Wij hadden 72 uur om dit te maken wil je de info brengen die zich afspeelt op het moment. Je kan natuurlijk ook zaken schrijven die eerder op het seizoen plaats vonden, maar dat wilden we niet. Naast het feit dat onze PC's crachten na 40 uur werk ( waardoor we serieuse vertragingen opliepen) was er ook het feit dat wij voor deze krant over geen echte redacteurs beschikken. Ik moet dus niemand met de vinger wijzen, IK heb alle teksten geschreven, inclusief de nodige fouten. Het is nu zo, we gaan er onze lessen uit trekken, zeker omdat er anderen zijn die het ook graag zouden doen en het waarschijnlijk beter kunnen. 20 pagina's A3 vullen met last minute info was waarschijnlijk iets te veel van het goede, ook al blijf ik erbij dat dit de enige manier is om de teams in de kijker te zetten. Wat niet wegneemt dat er geen fouten mogen instaan, maar ja, ik ben ook geen schrijver, en, zelfs al betaal je iemand, wie wil er nu 72 uren aan 1 stuk zitten werken?
We zullen wel zien voor 2006, maar ik vrees er eigenlijk wel een beetje voor. Van woensdag 10H tot donderdag 17.00, dat is de tijd die je krijgt om zoiets te maken. Het gaat, maar de groep die we hebben is te klein en daar knelt het. Wou jullie dit toch ook even meegeven. Het zou een luxe zijn mocht je iets kunnen maken dat weken op voorhand kan verdeeld worden naar het grote publiek om zo extra reclame te maken, maar dan klopt van de inhoud geen bal. Stel je voor hoe een deelnemerslijst er zou uitzien als je deze 10 dagen voor een race al drukt :)

Voor de rest wat betreft het krantje editie 2005 - het was niet goed, punt andere lijn.
De commentaar op Pitstop TV valt nog mee, ze sleuren er daar anderen wel serieus door.
Wat betreft de verdere promotie voor het publiek en de Belcar, met de beste wil van de wereld, maar ik zou het echt niet weten wat te doen om meer publiek te trekken, er zijn zoveel mogelijkheden, maar welke is de goede?

Jan 13-09-2005 09:28

Quote:

Originally Posted by Eddy V
Maar een van de "problemen" bij de Belcar is dat het een te elitaire groep is om zich met het publiek bezig te houden.

Op de keper beschouwd is er op 35 jaar tijd dus niets veranderd in het Belgische Toerwagen/GT racerijwereldje, alleen zijn de eltiaire Brusselaars/Walen van destijds vervangen door elitaire Vlamingen. Jammer :(

Scapa 13-09-2005 09:36

Het komt er volgens mij op neer dat de Belcar een hoop amateurs zijn die hun hobby uitoefenen en de voetballers en wielrenners professionelen die elke dag de sportkatern van uw krant en het einde van het nieuws vullen. Dat zijn mannen die tot de "verbeelding" spreken. Hiervoor hebben mensen geld over. Niet vergeten dat bepaalde hypes rond bepaalde knappe topsporters (Tom Boonen, Vincent Kompany,...) ook de vrouwen hebben overhaald om mee te gaan. ;)

Qua infrastructuur moeten sommige stadia onderdoen voor circuits hoor. ;) Vergis u niet, ook het voetbal heeft te lijden onder dalende toeschouwersaantallen. Mensen blijven liever thuis in hun eigen zetel de match volgen op tv, immers véél goedkoper. Volgens mij is er met het Belcarconcept op zich niet veel mis. Er is gewoon een veel ruimere keuze aan vrijetijdsbesteding met als gevolg dat de takken die al lang bestaan de negatieve gevolgen van deze versnippering ondervinden.

De Belcar aanpassen aan wat het publiek wil is onmogelijk. Iedereen wil immers bijna iets anders. Bepaalde zaken kunnen wel veranderd worden: meer transparantie zou een oplossing kunnen zijn. Toerisme en Gt's splitsen (ism BTCS) zou een oplossing kunnen zijn zodat je nog twee klasses hebt per race. Het zou de slabakkende Toerismeklasse een nieuwe boost geven denk ik.

Guido 13-09-2005 09:46

Quote:

Originally Posted by jan
Op de keper beschouwd is er op 35 jaar tijd dus niets veranderd in het Belgische Toerwagen/GT racerijwereldje, alleen zijn de eltiaire Brusselaars/Walen van destijds vervangen door elitaire Vlamingen. Jammer :(

Helemaal mee eens.

@Scapa,
Dus moeten we de Belcar dan niet met het eerste klassevoetbal vergelijken, maar met provinciaal voetbal (lees amateurs die zich komen amuseren), waar er voor elke match ook maar een 100-tal mensen (de die-hards) komen opdagen? Indien dat het geval zou zijn, dan zou ik toch willen zeggen aan de betrokkenen, om zich wat minder elitair op te stellen en de echte geïnteresseerde wat meer toegangkelijkheid te bieden - zoals dat bij het provinciale voetbal ook gaat. Daar kan je na de match gewoon pinten gaan pakken met de sjotters.

@Chauffeur,
Dat je geen toeschouwer bent, blijkt wel overduidelijk uit het feit dat ge er gewoon uw botten eraan veegt hier. De mooie komen uithangen "Huudo je hebt gelijk en blablabla" omdat het moet gaan over de racefan hier en een uurtje later gaat het weer flink over "ons boekske, en het is zo moeilijk". Het interesseert mij niet :mad: . Het geeft wel blijk dat je dus gewoon deeluitmaakt van het clubje dat zich van de racefans geen bal van aantrekt.

En zo weet ik ook weer ineens waarom ik dit jaar niet meer ben gaan kijken...

:bye:

Scapa 13-09-2005 10:05

Quote:

Originally Posted by Huudo
Helemaal mee eens.

@Scapa,
Dus moeten we de Belcar dan niet met het eerste klassevoetbal vergelijken, maar met provinciaal voetbal (lees amateurs die zich komen amuseren), waar er voor elke match ook maar een 100-tal mensen (de die-hards) komen opdagen? Indien dat het geval zou zijn, dan zou ik toch willen zeggen aan de betrokkenen, om zich wat minder elitair op te stellen en de echte geïnteresseerde wat meer toegangkelijkheid te bieden - zoals dat bij het provinciale voetbal ook gaat. Daar kan je na de match gewoon pinten gaan pakken met de sjotters.

Daar komt het toch eigenlijk op neer? De Belcarpaddock loopt over van types die eens dringend "ne shot onder hun gat" nodig hebben, dan komen ze misschien terug met beide voetjes op de grond. De enige reden waarom ik nog ga zien is owv sommige auto's en een aantal mensen die zich niet van die sterallures aanmeten.

De Nationale Circuitracerij heeft het altijd al moeten hebben van bepaalde evenementen die zeer veel volk trokken (24u Spa en in mindere mate Zolder, vroeger ook het New Race Festival). Het verdwijnen van een aantal grote sponsors (door het verdwijnen van de dikke bakken in de Procar) die samen met bepaalde constructeurs de weekends promoten heeft de autosport (vooral de "kleinere" weekends) geen goed gedaan, dat is wel duidelijk. Waar is de tijd dat de Opel-, Honda-, VW-Audi-,... clubs van over het ganse land elke race aandeden...

Mario 13-09-2005 10:41

Nogmaals een reactie van een leek die waarschijnlijk genegeerd gaat worden (zie hoger) : waarom geen Benelux-kampioenschap of zo ?
Dan zijn er misschien meer mogelijkheden, want meer potentiële deelnemers ?

Of anders eens de reglementen van soortgelijke kampioenschappen in het buitenland uitpluizen en er enkele goede punten uit kiezen ? Hoe doen ze het in pakweg Nederland, Denemarken, Hongarije ? Doen ze het daar wel ? (Hoe) Krijgen ze daar volk over de vloer ?

Enfin, 't zal wel belachelijk zijn wat hier staat en compleet naast de kwestie.

Jawaddeman 13-09-2005 10:43

jongens nu wordt het echt allemaal wel bla bla bla....... a zo'n gezaag sèg...
Blijf gewooneens van de alcohol af, trouwens rijden en drinken dat gaat niet samen................ :applaus:

Sennake 13-09-2005 11:10

Quote:

Originally Posted by Autofan
Als ik aan iemand van het modale publiek vraag of ze eens mee willen komen naar de Belcar (ze hebben het dus nog nooit gezien), zijn ze er tot nu toe altijd op ingegaan.

Dàt is het probleem niet. Het probleem is dat velen het na één keer voor bekeken houden omdat ze er geen bal van snappen! Dààr wringt mijns inziens het schoentje.

Althans, zou ik denken. Want blijkbaar heeft de Belcar de toeschouwers niet nodig. Als je alle toeschouwers die met een gratis ticket rondlopen zou wegnemen, hou je nog slechts een handvol betalende "onwetenden" over, en als je daarvan het ganse Belcar-gebeuren van zou moeten betalen :rolleyes:

En ik vind de laatste posts allebehalve blablabla. Dus trek je van Jawaddeman niets aan heren (en dames?), deze thread is er voor de amateur-toeschouwers en brainstormen is er dus welkom.

Sennake 13-09-2005 11:11

Quote:

Originally Posted by Jawaddeman
jongens nu wordt het echt allemaal wel bla bla bla....... a zo'n gezaag sèg...

Je bent niet verplicht om alles te lezen, en bovendien : modereren zullen wij wel doen. Wees maar gerust dat er ingegrepen wordt als er naast de kwestie geschreven wordt.

Mario 13-09-2005 11:24

Een idee dat zomaar in me opkomt, onder het motto als het publiek niet naar de races komt, breng je de races naar het publiek :

Kan er per seizoen geen stadsrace gereden worden ? Ik herinner me in '87 of '88 nog een race rond het Atomium, het Amerikaans theater enz., die buurt. Daar was toen redelijk veel volk (maar 't was geloof ik wel gratis). Qua infrastructuur zal dat wel de nodige problemen opleveren en misschien moeten de reglementen dan ook worden aangepast en of het wettelijk allemaal nog mogelijk is, weet ik ook niet.
Misschien moet zo'n race ook kaderen in een grootsere opzet, bijvoorbeeld tijdens een dag waarop er de hele tijd allerhande evenementen zijn ?

De circuiteigenaars zullen er in eerste instantie misschien ook wel niet zo blij mee zijn, maar mogelijkerwijs bereik je zo een nieuw publiek dat na een kennismaking dan ook naar de circuits komt.
Kweeni.

marcel 13-09-2005 11:52

Quote:

Originally Posted by Huudo
Helemaal mee eens.

@Scapa,

in 2de en 3de klasse vind je ook amateur-voetballers ze.

All times are GMT +2. The time now is 07:40.