De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Belcar Original (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Waarnaar snakt het Belcar-publiek? (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=11275)

Autofan 08-09-2005 19:55

Quote:

Originally Posted by raceboy
En dan nog, hoge prijs. De prijzen in BElgië zijn erg redelijk en zelfs aan de lage kant.

De prijzen in Zolder zijn aan de lage kant, in Francorchamps daarentegen helemaal niet

Raceboy 08-09-2005 19:58

Quote:

Originally Posted by Autofan
De prijzen in Zolder zijn aan de lage kant, in Francorchamps daarentegen helemaal niet

Kzouet niet weten, kheb eigenlijk dit jaar niet veel betaald in francorchamps

Bart.Vandecavey 08-09-2005 20:41

Quote:

Originally Posted by Sennake
Ik ben zeker geen voetbal-fanaat, maar ik word ambtshalve af en toe eens uitgenodigd om in één of andere VIP-loge een voetbalwedstrijd te komen bekijken. En ik kan je verzekeren dat dat format het merendeel van de Vlaamse (of zelfs Belgische) sponsors erg aanspreekt : eerst wat pinten drinken, dan lekker eten tot de match begint, vanop een balkonnetje de match bekijken en zelfs tijdens de pauze weer wat pinten drinken, en na de match weeral pinten drinken... En dat allemaal zonder je loge ook maar 1 keer te verlaten!

sorry voor het off-topic
Guy je moet dan toch eens de vraag stellen met welk nummer Zidane speelt...

B&S Racing 08-09-2005 23:56

Quote:

Ik heb ooit eens een poging gedaan om dit soort mensen mee te "lokken" naar een 24 uur van Zolder en ze vonden er "niets" aan... Loges zijn er (bijna) niet, en na 2 keer 45 minuten is er nog niets beslist. Ze klagen verder over het lawaai (de grootste deals worden gesloten op dergelijke incentives en op een circuit versta je elkaar gewoon niet, dus geen deals!) en het feit dat je zo goed als niets ziet en niet weet wat er gebeurt. Ik vind dit niet uit eh jongens, ik spreek van ondervinding! Erger nog : de "zaterdag"-gasten moeten zelfs naar huis vooraleer ze weten wie de koers wint! (als ze al geïnteresseerd zijn natuurlijk). Autosport in endurance-formaat is gewoonweg niet geschikt om dikke bonzen (die wel de centen binnenbrengen!) over de brug te krijgen. De die-hard autosport-sponsors niet te na gesproken natuurlijk. Maar dat is slechts een handvol. En dus is het uiterst moeilijk om nieuwe sponsors aan te trekken, nietwaar waarde piloten? :)

Ik kan als piloot en team eigenaar beamen dat dit inderdaad zeer moeilijk is. De oplossing is om sponsordagen te organiseren en de grote sponsoren met hun zakenrelaties een top dag aanbieden. Op de wedstrijden komt dan het personeel van desbetreffend bedrijf wel. ' s Avonds tijdens het diner in een restaurant worden de deals dan wel beklonken. ;)

Als publiek zeg ik format Belcar volgens mij minimaal 3 uur, gewicht vrij en indelen op gewicht/pk verhouding. Een extra buitenlandse wedstrijd zou ook welkom zijn. :D Deze dienen dan wel in een dag te reizen zijn.

El Torro 09-09-2005 08:18

Quote:

Originally Posted by B&S Racing
Ik kan als piloot en team eigenaar beamen dat dit inderdaad zeer moeilijk is. De oplossing is om sponsordagen te organiseren en de grote sponsoren met hun zakenrelaties een top dag aanbieden. Op de wedstrijden komt dan het personeel van desbetreffend bedrijf wel. ' s Avonds tijdens het diner in een restaurant worden de deals dan wel beklonken. ;)

Als publiek zeg ik format Belcar volgens mij minimaal 3 uur, gewicht vrij en indelen op gewicht/pk verhouding. Een extra buitenlandse wedstrijd zou ook welkom zijn. :D Deze dienen dan wel in een dag te reizen zijn.

Een sponsor moet (voor de kleinere teams dan) al een race fan zijn, iemand die zijn passie bij een andere sport heeft hoeft dan al bijna niet benadert te worden.

Die extra buitenlandse race zou zeker mooi zijn, maar let op dat dan nog sponsoren (en fans) mee kunnen (willen) komen, en niet zoals in de DSC waar de races toch steeds tamelijk ver uit elkaar liggen zodat de 'aanhang' niet steeds mee kan.

Pascal 09-09-2005 09:56

Misschien buiten de kwestie maar toch eens een voorbeeldje waar ik zelf een hoofdrol in speel.

Vele jaren geleden was ik op bezoek bij een collega in Londen. Zoals je weet zijn de Engelsen nogal gek op Cricket. Mijn collega had een ticket om naar een cricket wedstrijd te gaan kijken en vroeg me of ik wou meegaan. Omdat ik nogal gek ben van allerlei sporten en niet vies ben van vernieuwing of verruiming, wilde ik wel meegaan. Maar omdat de plaatsjes waren uitverkocht, moest mijn collega in zijn vriendenkring op zoek naar iemand die zich wou opofferen en zijn ticket aan mij wou afstaan. Geen makkelijke klus maar uiteindelijk vond hij voor mij een ticket.
Nadat de regels me in het kort werden uitgelegd, legde ik me wat toe op het volgen van de wedstrijd. Ik begreep dat het balleke gooien en balleke slaan en vervolgens wat lopen was. Voor de rest begreep ik er geen snars van. Je zal begrijpen dat ik me steendood heb verveeld.
Als we nadien de man tegenkwamen die zijn ticket had afgestaan en ik, op zijn vraag, zei dat het me geen bal had geïnteresseerd, werd deze furieus.

Misschien is dit te vergelijken met bvb autosport of Belcar, want daar gaat het hier toch over. De gewone man wil misschien wel één keer de moeite doen maar begrijpt er niets van en haakt dan af.

Ik ben er echter niet van overtuigt dat daar iets moet aan gedaan worden. Hebben we die gewone man nodig of moeten we investeren om hem opnieuw te lokken ??? Moeten we het format aanpassen om de gewone man naar de piste te krijgen ??? We lopen misschien het risico om de Belcar minder interessant te maken voor de sport op zich en zien op lange termijn een mooi kampioenschap verdwijnen.

Ik herhaal wat ik eerder zei : houden zoals het is, mits wat kleine organisatorische aanpassingen...

C U

Jan 09-09-2005 13:30

Quote:

Originally Posted by Pascal
Ik herhaal wat ik eerder zei : houden zoals het is, mits wat kleine organisatorische aanpassingen...

C U

Volledig mee eens, laat ons aub niet terugkeren naar de sprintraces ten tijde van groep 1, groep N of Procar, dat werd op den duur pas saai en niet in het minst omwille van het kleine aantal deelnemers en gebrek aan variatie in het aanbod van wagens. Omwille daarvan heb ik destijds het circuitbezoek enkele jaren stopgezet. Mijn interesse werd pas opnieuw gewekt bij het ontstaan van de Carglass Cup, later geëvolueerd naar Belcar.

Eddy V 09-09-2005 19:09

Dat is natuurlijk het probleem, de een ziet graag uithouding en de andere wil liefst enkel sprinten zien. Een kombinatie van beiden is het beste, maar men moet beide reeksen aantrekkelijk maken en houden.
Maar dit is nu net de vraag; hoe?
En daar schrijven we al even over. :)

Jawaddeman 10-09-2005 13:31

Quote:

Ik ben zeker geen voetbal-fanaat, maar ik word ambtshalve af en toe eens uitgenodigd om in één of andere VIP-loge een voetbalwedstrijd te komen bekijken. En ik kan je verzekeren dat dat format het merendeel van de Vlaamse (of zelfs Belgische) sponsors erg aanspreekt : eerst wat pinten drinken, dan lekker eten tot de match begint, vanop een balkonnetje de match bekijken en zelfs tijdens de pauze weer wat pinten drinken, en na de match weeral pinten drinken... En dat allemaal zonder je loge ook maar 1 keer te verlaten!

Ik heb ooit eens een poging gedaan om dit soort mensen mee te "lokken" naar een 24 uur van Zolder en ze vonden er "niets" aan... Loges zijn er (bijna) niet, en na 2 keer 45 minuten is er nog niets beslist. Ze klagen verder over het lawaai (de grootste deals worden gesloten op dergelijke incentives en op een circuit versta je elkaar gewoon niet, dus geen deals!) en het feit dat je zo goed als niets ziet en niet weet wat er gebeurt. Ik vind dit niet uit eh jongens, ik spreek van ondervinding! Erger nog : de "zaterdag"-gasten moeten zelfs naar huis vooraleer ze weten wie de koers wint! (als ze al geïnteresseerd zijn natuurlijk). Autosport in endurance-formaat is gewoonweg niet geschikt om dikke bonzen (die wel de centen binnenbrengen!) over de brug te krijgen. De die-hard autosport-sponsors niet te na gesproken natuurlijk. Maar dat is slechts een handvol. En dus is het uiterst moeilijk om nieuwe sponsors aan te trekken, nietwaar waarde piloten?

Maar ik zondig tegen mijn eigen regel : we wijken af. Back on-topic dus :)

denk je dat dikke bonzen nog geinteresseerd zijn in een pot voetbal?????; ik moet elke 14 dagen 8 man bijeen zagen; en meestal sturen ze nog een medewerker mee; omdat ze zelf al zoveel keer naar die voetbal zijn komen kijken!!! en ik kan je garanderen er is een instantie die ik niet bij naam noem maar die elke keer het restaurant af huurt de schalmei; en erna wordt je ontvangen in de buisines club; om die tickets wordt gevochten... en zaken doen onder het lawaai; dan moeten ze die grens maar eens een beetje naar beneden halen, net zoals in de ons omliggende landen

Gèrre 11-09-2005 20:32

Ik zie het graag zoals het is, misschien wat meer silhouets

Chauffeur 11-09-2005 22:41

Lawaai in de paddock waardoor je geen Vip's kan ontvangen. Daar hebben wij al lang iets op gevonden hoor. Een zeer terechte opmerking trouwens. Vip's willen eten, drinken en zaken doen op een rustige manier. Als ze even tijd hebben gaan ze eens naar een autoken kijken, maar dit is maar het excus om van huis weg te zijn. Grote bonzen zijn er wel hoor, en ze zijn zeker komen kijken naar de 24H, het enige waar ze een hekel aan hebben is dat je in zolder geen VIP kan zijn als je niet behandeld kan worden als een VIP. Als iedereen overal mag komen, wat heb je dan meer te bieden? Als ik het woord VIP gebruik heb ik het uiteraard over sponsors, zij betalen de rekeningen.
Moeilijk om sponsors te vinden: helemaal niet! Het probleem zit hem in het feit dat iedereen denkt dat ze in de schoot vallen. En als er dan als eens iemand iets leuk heeft kost de return meer dan het binnen gebrachte bedrag. Er zijn er wel enkelen die de klepel weten hangen, die draaien dan ook goed mee, de andere 5% heef gewoon zelf genoeg centen en de andere 80% vertikken om zich te laten bijstaan, maken maar boekjes en zijn de eersten om te roepen dat het slechte tijd is en dat ze geen centen vinden. Helemaal niet waar. Mensen zijn wielrennen, voetbal en tennis kotsbeu als incentive, autosport en adventure brainstormweekends staan op het verlanglijstje van vele grote bonzen. MAAR! Kom je binnen met: ik zoek sponsoring dan ga je sneller buiten dan dat je binnenkwam.

Mark 11-09-2005 23:30

Quote:

Originally Posted by Chauffeur
Lawaai in de paddock waardoor je geen Vip's kan ontvangen. Daar hebben wij al lang iets op gevonden hoor.

Buiten het circuit zeker ;) Heb daar ooit eens iets van gelezen.........zal wel wel allemaal volgens het boekje zijn maar op lange termijn kost het je geld. Minder vierkante meters die de circuit-uitbaters kunnen verhuren, die gemiste inkomsten pakken we dan wel terug via verhoogde startgelden. Alweer een drempel die mogelijke deelnemers gaat afschrikken

Quote:

Een zeer terechte opmerking trouwens. Vip's willen eten, drinken en zaken doen op een rustige manier. Als ze even tijd hebben gaan ze eens naar een autoken kijken, maar dit is maar het excus om van huis weg te zijn.

Nou je zult als VIP dit maar lezen, je bent niet bepaald positief over de levenstijl van je VIPS c.q. klanten. Kan misschien aan je klantenkring liggen.........ik ken ook sponsors c.q. VIP's die wel voor zaken en netwerken richting circuit gaan. Die zijn liever thuis in het weekend maar de rest van de rotary-club is wel daar, dus tja......dan zal ik er ook maar zijn.

Quote:

Grote bonzen zijn er wel hoor, en ze zijn zeker komen kijken naar de 24H, het enige waar ze een hekel aan hebben is dat je in zolder geen VIP kan zijn als je niet behandeld kan worden als een VIP. Als iedereen overal mag komen, wat heb je dan meer te bieden?

Iedereen mag niet overal komen. De gridwalk was dit jaar tijdens de 24 uur een van de rustigste in de afgelopen jaren. Een teken dat de controles op peil waren. Overigens heel wat tenten gezien waar die malloten met zonnebrilletjes voor stonden. Van die fake-security ;) Er zijn zat ruimten waar Jan Modaal niet kan komen..............of wil je de publieksplaatsen langs de draad nog meer beperken??

Quote:

En als er dan als eens iemand iets leuk heeft kost de return meer dan het binnen gebrachte bedrag.

En, heeft het nieuwe idee geld gekost?

Quote:

Mensen zijn wielrennen, voetbal en tennis kotsbeu als incentive, autosport en adventure brainstormweekends staan op het verlanglijstje van vele grote bonzen.

Pfff, wat hebben we aan een hype.........dat is maar een tijdelijke verlichting van de problemen. We hebben structurele oplossingen nodig en geen instant succes. Een paar jaar terug was een avondje karten met de personeelsvereniging helemaal het je van het.............en nu? Alweer karten, hebben jullie niks anders?

PS. Ik heb je gemist op De Paddock karting ;)

Chauffeur 12-09-2005 13:14

Ben zo niet goed in allemaal die balkjes opnieuw plaatsen dus zal zal maar zo antwoorden op je repliek.

1) Dat zal inderdaad de toekomst uitwijzen. Met wat wij doen bereik je 2 zaken: je brengt nieuwe mensen naar het circuit die je anders niet zou zien, geen autosport liefhebbers dus en ten tweede, het hoeft niet altijd van de teams te komen. Ik denk (lees denk - is daarom niet altijd juist) dat als je iedereen ruimte geeft, iedereen wel zoiets zou doen waardoor alle teams op deze manier wat budgetten kunnen verzamelen. Als je bv) je inschrijvingsgeld kan terugverdienen door Vip's uit te nodigen tijdens de 24H dan zou ik er geen probleem mee hebben moest het inschrijvingsgeld wat duurder worden. Op deze manier kan Zolder dan recupereren en zijn ze zeker voor aanvang van het seizoen over hoeveel ze kunnen beschikken en aan wat ze het kunnen spenderen. Ik heb eigenlijk nog geen teams horen klagen over het inschrijvingsgeld, voor sommige kampioenschappen is de prijs voor 1 wedstrijd datgene wat je voor een gans seizoen Belcar moet betalen.

2) Een Vip is een Vip en daarom geen autosport liefhebber. Deze mensen komen om te eten en te drinken en zullen wel eens gaan kijken naar de wagens maar dat is geen top prioriteit. Wij brengen onze Vips met elkaar in contact om zo zaken te doen, en dat gebeurd in de tent tussen pot en pint, en niet aan de draad waar je tegen elkaar niet kan zeggen. Is niet negatief bedoeld ivm die Vips, maar wel realiteit. Ook dit jaar weer hebben wij mensen gehad die buiten op de TV schermen geen wagen Live zien rijden hebben, zich toch geamuseerd hebben en terugkomen in 2006.

3) Pitwalk was ok dit jaar. Van die security mensen aan de deuren is volgens mij wel nodig hoor in de Paddock. Het zou wat zijn moest je daar niemand zetten vrees ik. Ongewild hebben wij ook moeten optreden op onze parking. Je betaald voor een stuk grond, je zet alles dicht, 's morgens kom je om te werken en wat staat er? Juist! 2 Hollanders met een campingcar. Wat de draad betreft: deze is voor de supporters, de mensen die komen om een wedstrijd te zien. Toestanden zoals in Francorchamps waar de tenten tot bijna op het circuit stonden hoeft niet. Als je zegt nog meer beperken: gaat gij betalen voor elke meter draad waar geen kat staat? Jij spreekt al over beperken en er is nog geen volk :) Dan kan je beter Vips zetten ipv leeg te laten

4) Investeringen op lange termijn kosten altijd geld he Mark. Wij moeten hier niet van leven, het is onze job niet, ik doe dit gewoon liever dan sponsors zoeken, en!! ik heb gereden. Wij doen iets, steken er veel tijd in, net zoals het krantje trouwens, sometimes you win, sometimes you lose. Met enkel commentaar te geven en dingen af te breken verlies je altijd. Ik sprak hier trouwens niet over iets van ons, maar een team had iets leuks bedacht en vroeg aan zijn sponsors 2500 euro. Om zijn sponsors te overhalen dat te doen moest hij na aftrek van alle kosten 1850 euro opnieuw als return geven. Zoveel werk om dat bedrag over te houden, dan kan je beter andere zaken doen.

5) Over die kartings heb je gelijk, maar in tussentijd is het kaf van het koren gescheiden en blijven enkel de goede kartings over. In tussentijd zijn er wel een pak mensen in contact gekomen met karting, zijn deze hun hobby blijven doen en gaan deze mensen misschien door in een andere tak van de autosport. Er is een overaanbod aan events, maar in vele takken van de sport weten ze de bedrijven beter te charmeren dan in de autosport.

6) PS: Dat zal wel zijn :) - je afbraakpolitiek zal ooit wel eens stoppen hoor.

A uit PDGRacing 12-09-2005 22:19

Allemaal goed en wel om VIPS en publiek naar races te krijgen. Als er dan al eens wat te doen is staan ze uren in de file, wat ze er dan ook weer niet voor over hebben. En qua media-aandacht.
Nog nooit iemand op het idee gekomen om MotorsTV te contacteren en zo de BELCAR op tv te brengen? Eventueel in samenwerking met de internet/kabel-distributeur, die het nu aanbiedt via de digitale kanelen. Dan kan op deze manier nog meer VIPS en publiek warm gemaakt worden, en komt er nog meer volk. Met bijhorende files...

Een tweede bedenking die ik me maak, tot voor enkele maanden kon je op dit forum lezen dat de BELCAR bij de top in Europa zit qua formule. Wat is er veranderd, waardoor gans het wereldje op z'n staat? ( Ben een weekje weggeweest en bijna lijkt het erop dat het Belcar-kampioenschap om zeep is) De oproep dat er een DBR9 komt, of dat de Vipers op stal gaan gezet worden voor C5R en zo? Laat die wagens/kampioenschappen/podiums/klasses/... toch zoals het is. Iedereen begint een beetje duidelijkheid te zien in de kampioenschappen. Ok hier en daar moet er misschien een lichtkrantje geplaatst worden, een schermke langs het circuit kan ook geen kwaad ( Noem me trouwens 1 voetbal-stadium in België waar er zo'n scherm hangt? Tijdens de rust kan je de fases in het beste geval nog eens bekijken), misschien een radio-zenderke die kan ontvangen via de o-zo goed verkopende MP3-spelertjes. Maar laat alles zoals het is. Een team die geld heeft om goeie auto te kopen, zal dat uiteindelijk wel doen. Maar verplicht niemand om op de tippen van z'n tenen te lopen, en zo te vallen...

Anthony

Mark 12-09-2005 22:54

Quote:

4) Wij moeten hier niet van leven, het is onze job niet, ik doe dit gewoon liever dan sponsors zoeken, en!! ik heb gereden. Wij doen iets, steken er veel tijd in, net zoals het krantje trouwens, sometimes you win, sometimes you lose.

Ik kan geen Victor Deconinck op de deelnemerslijst van de 24 uur 2005 ontdekken ;) Wel die andere medewerker van Transporama........ Maak je het zelf wereldkundig of moet ik het doen?

Afbraakpolitiek? Dit is een forum..........dus al je iets schrijft mag een ander daar toch op reageren? Dat kan positief of negatief zijn. Als je geen reacties wilt oproepen moet je ook niets schrijven............volgens mij werkt het spelletje forum vrij simpel ;)

Nu jij toch over het krantje begint. Mijn inziens een goed idee...........dat iemand daarmee de intentie heeft om centen te verdienen zal mij een zorg zijn. Als fan kan ik het wel waarderen maar ik ben dit jaar helaas na 3 artikels gestopt met lezen. De reden? De ontelbare hoeveelheid taalfouten, zoiets wekt bij mij (ik weet het, ik val onder de categorie azijn-pissers ;) ) irritatie op. Ben wel niet de enigste ;) Lees de thread "taalverkrachters" maar eens op het forum van Baert.

Tijdsdruk? Geen excuus.............dat je feiten-fouten maakt onder die tijdsdruk vergeef ik je. Maar dt-fouten en namen verkeerd spellen vallen daar niet onder ;)

All times are GMT +2. The time now is 20:55.