De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Belcar Original (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Racing Festival @ Spa 24-25-26/9/2004 (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=9070)

Jochie 27-09-2004 11:04

Heb een leuke en spannende Belcar wedstrijd gezien.
Mijn fotos en videos volgen.

Indrukwekkend hoe Goossens bijna controle verloor bij het aanremmen voor busstop, het geluid van de motor toen hij angstvallig probeerde om de blokkerende wielen weer op gang te krijgen terwijl de auto lustig kwispelde ver weg van de ideale lijn, indrukwekkend dus.
De volgende ronde ging hij er bijna weer af, de banden zullen lekker vierkant gestaan hebben.

Heb ook een foto van de aanrijding tussen GLPK viper en BMW compact in de busstop, de aanrijding en de reactiev an de bww achteraf (aan de stands kon hij er nog niet naast) ... heftig.

Jochen

ICEMAN 27-09-2004 11:27

Quote:

Originally posted by Pascal
* Na de wedstrijd reden de deelnemers een ereronde en reden nadien naar de pitlane. Ze stopten voor hun respectievelijke boxen in plaats van naar het gesloten park te rijden. Iemand hier een verklaring voor ????
Dit was zo meegedeeld op de rijdersbriefing.

Leiver 27-09-2004 11:30

Weet iemand iets meer waarom we enkele deelnemers op zondag niet van start zagen gaan in Spa? Heb ze wel zien trainen op zaterdag........de Viper van Cook/Pelle, de tweede ex-Seikel Porsche van Markant met Schreurs en Van Rossem, de Euromaster Silhouette . In de trainig 49 stuks, van start "maar" 41 stuks............bijna 20% deelnemers minder na een nachtje slapen, opmerkelijk.

De Euromaster Silhouette heeft niet meegereden doordat de motor het begeven had.

Guido 27-09-2004 12:10

Quote:

Originally posted by Jochie

Indrukwekkend hoe Goossens bijna controle verloor bij het aanremmen voor busstop, het geluid van de motor toen hij angstvallig probeerde om de blokkerende wielen weer op gang te krijgen terwijl de auto lustig kwispelde ver weg van de ideale lijn, indrukwekkend dus.
De volgende ronde ging hij er bijna weer af, de banden zullen lekker vierkant gestaan hebben.

Heb ook een foto van de aanrijding tussen GLPK viper en BMW compact in de busstop, de aanrijding en de reactiev an de bww achteraf (aan de stands kon hij er nog niet naast) ... heftig.

Jochen

Heb ook een leuke wedstrijd gezien. Stonden ook aan de busstop en je kon heel goed merken dat Goossens op het laatste er echt alles aan het uitpersen was - blokkerende wielen en al de rest incluis. Dat met de Viper en Compact is nog goed afgelopen, had veel erger kunnen zijn. Foto's heb ik deze keer niet, camera wel bij, maar batterij thuis in de lader laten liggen. :frusty: :D (it's a Huudo thing :D)

ICEMAN 27-09-2004 12:17

Dat is plezant.:D

Guido 27-09-2004 12:22

Quote:

Originally posted by ICEMAN
Dat is plezant.:D
De ontvangst, het eten, de privé-prijsuitreiking en het shirt erbovenop, bij de DSC boys was dat ook. :D Maar meer daarover in een apart berichtje.

ICEMAN 27-09-2004 13:16

Ontvangst vond ik ook goed. Prijsuitreiking ook. Cadeau's waren ook mooi.

A.J. 27-09-2004 13:37

Quote:

Originally posted by kulgan
En mag het volgende eigenlijk?

Piloot 1 gaat er af of valt stil met de wagen en gaat te voet terug naar de pits. Na overleg en bespreken, gaat Piloot 1 (zonder helm) en Piloot 2 (met helm) terug naar de wagen. Iets later komt piloot 2 de pits ingereden met hun wagen.

Is geen fictief verhaal, maar gebeurde tijdens de kwalificatie met de Ford Mondeo Silhouette.

heb ik ook gezien maar de Mondeo werd door de technische commissarissen aan de kant geroepen om de wagen te wegen. Dus de wagen was al in de pits...
Na deze weging starte de wagen niet opnieuw en is de piloot uitgestapt om het team te verwittigen. Dat van die pilotenwissel heb ik niet gezien

Belle 27-09-2004 15:13

Wat een bewogen Belcar-wedstrijd was dit weer! Amai die start toen Longin ff tegen de Corvette tikte, toen hield ik toch m'n hart vast. Ik wilde geen Nürburg 2 meemaken. :eek:

Het was toch leuk om m'n favoriet nog eens op podium te zien schitteren! :D Al had hij toch op het hoogste trapke moeten staan vond ik... Toch jammer van die SC's...

Thomaske 27-09-2004 18:23

Wat ze gisteren in de BOX van GLPK zeiden was dat de LM600 tegen 240 van de baan is gegaan, kan iemand dit bevestigen

Mark 27-09-2004 18:38

Quote:

Originally posted by Thomaske_GLPK
Wat ze gisteren in de BOX van GLPK zeiden was dat de LM600 tegen 240 van de baan is gegaan, kan iemand dit bevestigen
Nee, ik kan helaas niet bevestigen wat ze in de box bij GLPK vertelden over het ongeluk van Cor Euser :rolleyes:

Nicki_Mks 27-09-2004 18:54

Wat heeft de nr. 7 eigenlijk uitgestoken? Ik zie bij de foto's dat hij eraf gegaan is in Malmédy. Ik heb hem de race lang geparkeerd zien staan in Les Combes, maar na de finish is hij probleemloos naar de pits gereden...

Mr.Dallara 27-09-2004 18:56

Ik denk dat bij deze gisteren eindelijk is bevestigd dat de SRT Corvette C5R nu 100% klaar is voor (onbedrijgde) zege's! ;)

De nieuwe Hewland gearbox maakt dus wel degelijk het verschil en kan het "voetje van Goossens" aan. :p

ALS er naast Goossens nu eens een degelijke piloot zou zitten die dus niet luissterd naar de naam Lamot ofzo. Dan hadden ze ongetwijfeld een onbedrijgde zege behaald.
Of zelfs met Lamot hadden ze gisteren zeer kort bij de zege gezeten, maar dan hadden er geen SC mogen zijn...

Maarja dit is uiteraard maar een "ALS" senario is dus eigenlijk overbodig.
Maar hopelijk is er in 2005 terug SRT met de C5R (dat is nu al zeker, zie hier) :) maar vooral: is de combinatie SRT <-> Goossens er terug + een degelijke tweede piloot + een degelijke teamsponsor, en dan zie ik er een toekomstige Belcar kampioen in! Wait and see dus...

Quote:

Originally posted by Thomaske_GLPK
:rolleyes: Wat maakt de snelheid nu toch uit??? de wagen is volledig verwoest.... Het moest Jullie Viper eens zijn dan zal je er wel anders over spreken ;)
En ohja, moest je het nog steeds niet weten, de belcar top GTA wagens halen inderdaad + - 250 km/uur als ze te Raidillon op rijden. ;)

Stefan 27-09-2004 19:06

Quote:

Originally posted by Nicki_Mks
Wat heeft de nr. 7 eigenlijk uitgestoken? Ik zie bij de foto's dat hij eraf gegaan is in Malmédy. Ik heb hem de race lang geparkeerd zien staan in Les Combes, maar na de finish is hij probleemloos naar de pits gereden...
Probleemloos? lijkt me sterk dat hij hiermee probleemloos is verder gereden? anders had hij net zo goed naar de pits kunnen rijden, met al die SF procedures had hij nog een aardig eind kunnen komen denk ik.

http://www.autosportphotography.com/los/nr5.jpg

Pascal 27-09-2004 19:12

Quote:

Originally posted by Dragonfly
Was afgesproken dat gesloten wagenpark voor de boxen was ;)
OK dat is dan duidelijk. Een briefing vervangt namelijk het reglement. Het was wel een ongewoon zicht.

C U

Rivadavia 27-09-2004 19:36

Beste Mr.Dallara,

Er zijn enkele dingen die me van het hart moeten! Je oprispingen aan het adres van Franz zijn een schande voor dit forum. Dat je zelfs het lef hebt om zulke dingen te durven insinueren geeft blijk van je kennis van autosport. Als KTR insider had je immers geweten dat daar ook de piloten zorgen voor het budget en dat er ook gentlemen drivers rijden en hebben gereden. Dat die wagens op elkaar rijden, daar horen we je niet over …

Thomaske_GLPK vraagt gewoon of iemand weet of het juist is wat hij hoorde. Na een ongeval wordt veel verteld in de pitlane. Is het daarom nodig om zulke reacties te geven aan zijn adres? Ik denk dat je best in eigen boezem kijkt alvorens je bepaalde zaken wereldkundig maakt die helemaal geen toegevoegde waarde zijn aan de discussie!
Nog een tip: het zou helemaal geen kwaad kunnen als je een spellingscorrector zou installeren om die storende taalfouten te vermijden.

So far my 2 cents

ICEMAN 27-09-2004 19:55

Quote:

Originally posted by alarma
Probleemloos? lijkt me sterk dat hij hiermee probleemloos is verder gereden? anders had hij net zo goed naar de pits kunnen rijden, met al die SF procedures had hij nog een aardig eind kunnen komen denk ik.

http://www.autosportphotography.com/los/nr5.jpg

Ik heb hem ook op eigen kracht door de pitlane zien rijden na de race. Ik vond dat ook nogal vreemd.

The Interceptor 27-09-2004 19:55

zoals Rivadavia al zei, zijn er inderdaad bij vele teams gentlemen drivers nodig, anders bolt de wagen gewoon niet. Enja Franz is er daar één van, maar daarom geen slechte piloot he, niet vergeten dat hij vorig jaar GTB kampioen was. Ik hoorde in Spa nog meerderen vertellen dat Franz beter had moeten rijden. Maar al bij al vond ik hem zo slecht nog niet rijden hoor. Al heeft hij precies wel altijd even de tijd nodig om in zijn tempo te komen en komt hij wel makkelijker in de problemen als er wat meer druk op zijn schouders gelegd wordt. Maar hij draaide zondag toch geregeld 2.26 - 2.27, meer kunt ge van Franz echt niet verwachten. Ook niet vergeten dat er op die moment wel toppiloten in de Vipers zaten: Kumpen en vooral Huisman waar ik echt wel van verschoten ben anders.

ICEMAN 27-09-2004 20:01

Franz is een toffe piloot. Hij heeft alleen nog niet voldoende ervaring met krachtigere wagens. Geef hem nog wat tijd om te leren. Volgend jaar zal het al véél beter gaan.

Mr.Dallara 27-09-2004 20:03

Quote:

Originally posted by Rivadavia
Beste Mr.Dallara,

Er zijn enkele dingen die me van het hart moeten! Je oprispingen aan het adres van Franz zijn een schande voor dit forum. Dat je zelfs het lef hebt om zulke dingen te durven insinueren geeft blijk van je kennis van autosport. Als KTR insider had je immers geweten dat daar ook de piloten zorgen voor het budget en dat er ook gentlemen drivers rijden en hebben gereden.

Het is totaal niet nodig om mij uitteleggen dat er gentlemen drivers nodig zijn zoals Lamot om bv in dit jaar het budget te geven om de C5R een seizoen te runnen. Of om mij er op te wijzen waarom en waarvoor gentlemen drivers nodig zijn, want dat weet ik maar al te best. ;)
Maar het is nu éénmaal zo dat ik ver van supporter ben van gentlemen drivers! ;) Ik wil hiet TOTAAL GEEN afbruik doen aan Lamot of een andere pay driver. maar wil alleen maar meegeven dat ik liever een Vosse en Bouvy zie rijden.

En hier slaag ik dan meteen de nagel op de kop! :p Want zij rijden ook met een TOP GT wagen (die een groot budget vraagt om een seizoen rond te geraken, en die budgetten van PSI zullen niet veel van SRT verschillen hoor) En zij hebben wel 2 potentiele piloten, maar zij hebben wel enkele degelijke team sponsors.

En dat is het geen wat ik hierboven al heb geschreven. ;)

Voor alle duidelijkheid: Ik ben fan van de Corvette en vooral van Goossens, hij was dan ook samen met de LM600 gisteren mijn favoriet.

Corvette fan 27-09-2004 21:11

Quote:

Originally posted by Jochie

Jochen

Hierbij enkele beelden
http://img78.exs.cx/img78/6316/IMG_0137.jpg
http://img78.exs.cx/img78/2204/IMG_0129.jpg

TYRI F1 27-09-2004 21:37

ben dr ook geweest, gratis entree en gratis paddock :D Tja, het koste me wel 1,5 tank benzine om dr te komen ;)

Zo zeg, wat een verschil in klasse! BELCAR is echt super om te zien. Mijn oren klapte zowat uit elkaar! De race op zich was niet echt te volgen, maar was wel mooi om te zien! Jammer van Cor, hij had ook nog letsel, een schrammetje op zn neus van het raam wat naar binnen kwam zetten. :o
Clio was echt verschrikkelijk om te zien, 13 auto's aan de start. Dr klapte er ook 1 heel hard van af, vol de muur in toen hij te hard uit de eau rouge kwam... Mini Cup heb ik niet veel gezien, was toen op visite bij de Fam. Snel :D (van het DSC). FRenault 1600 was leuk om te zien, we zaten toen bij de busstop. Veel oprokende bandjes en doorschieters.
In nederland kennen we cupraces met grote velden maar een clio veld van 13 auto's... was daar aan de hand?

Al met al schitterend om mee te maken! Heb zelf ook een hoop foto's gemaakt maar heb geen website :'( Ik ga binnekort wel ff aan de slag om deze er dus wel op te krijgen.

Autofan 27-09-2004 21:42

Gratis paddock? Daar stond een heer die enorm brutaal was en niemand doorlieten zonder 5 euro te laten betalen voor naar de paddock te mogen. De Clio die dwars ging in Eau Rouge was Erik Groes. De race werd afgevlagd toen, maar ik heb geen enkele rode vlag gezien toen.

Raceboy 27-09-2004 21:49

Moet ge ni langs dieje meneer gaan he :D

Autofan 27-09-2004 22:20

Het was pas mijn tweede keer dat ik op Francorchamps kwam ;)

Guido 27-09-2004 22:32

Gratis paddock! De vlugge lezers hier op het forum hebben via de organisator van de DSC een duo VIP ticket kunnen bemachtigen. Ik was er daar eentje van.

Wat de Corvette betreft. Ondanks het feit dat ik dit jaar de akkers verlaten heb en me meer dan eens op het circuit bevond, beschouw ik me zelf nog altijd als een Belcar leek. :D Dit gezegd zijnde, na de wissel en SC stonden we aan La Source, je kon duidelijk zien dat Lamot nog naar een ritme zocht in de eerste ronden. Trok niet snoeihard door - had misschien instricuties dienaangaande? - schakelde vroeger op enz. Maar eens de 2 Vipers er voorbij waren, niet moeilijk ze zaten er vlak achter en konden hem zo opeten, kon ie toch wel redelijk goed mee. Heb geen enkele tijden gezien en de verschillen zelf niet opgemeten, maar je kon toch met het blote oog zien dat de verschillen vanaf dan, klein waren. Zonder SC hadden ze het denkelijk wel gered. ;)

Mark 27-09-2004 23:48

Quote:

Originally posted by Pascal
Hier gaat het over :

Dank u, gisteren avond vielen mijn oogejs dicht ;) De parc-ferme vraag is opgelost, nu die andere nog ;)

Uit de press-release van de Belcar snap ik een dingetje niet, het heeft betrekking op PSI. Kan PSI pressman Joost wellicht hier een antwoord op geven?

Quote:

"De beslissing om met deze nieuwe Porsche aan te zetten, werd genomen in samenspraak met het team PSI van Christian Schumacher," vertelt Vincent Vosse. "Deze wedstrijd van de Belcar viel samen met een manche van het Kampioenschap van Frankrijk FFSA-GT, waar het team liefst 5 auto's heeft rijden. Omdat het nieuwe chassis dat voor ons bestemd is, nog niet klaar was, besloot Schumacher voor ons een gloednieuwe GT3-RSR te kopen. press relaese organisatie Belcar
Met de "oude" Biturbo van Vosse/Bouvy was toch niks aan de hand? Of is die wagen doorverkocht c.q. verhuurd aan een Franse klant? Voor de 24 uur heeft destijds gekozen voor en bedrijfszekere cup-versie........

Gaat die nieuwe Biturbo voor Vosse/Bouvy nog door? Of is het nieuwe RSR-concept met turbo de nieuwe wagen voor dit duo? Wel mooi om te zien dat het produkt "PSI Bi-turbo" goed in de markt ligt, van die ene wagen in het FIA GT 2001 naar wagens in Frankrijk, Engeland en België.

Pascal 28-09-2004 00:06

Nog iets wat dit weekend opmerkelijk was. Zoals we allemaal weten is tabaksreclame verboden. Dit weekend zagen we echter zowel in Belcar als in DSC reclame voor een coffeeshop in Amsterdam. Weet niet of dat allemaal wettelijk is maar vind het toch bedenkelijk...

C U

laurent 28-09-2004 00:09

Coffeeshop is ne winkel he Pascal. En as far as i know is wiet geen tabak :-)

Pascal 28-09-2004 00:11

Quote:

Originally posted by laurent
Coffeeshop is ne winkel he Pascal. En as far as i know is wiet geen tabak :-)
Dat weet ik ook wel maar desondanks vind ik het bedenkelijk...

C U

TYRI F1 28-09-2004 00:11

Quote:

Originally posted by Autofan
Gratis paddock? Daar stond een heer die enorm brutaal was en niemand doorlieten zonder 5 euro te laten betalen voor naar de paddock te mogen.
Ik had dus kaartjes via DSC ;)

Voor de volgende keer: kijk ff of een tunneltje na de busstop (t.o.v. pits) open is. Daar is namelijk geen controle...

laurent 28-09-2004 01:43

Mja, ivm die coffeeshop sponsoring.
In deze tijden meer dan in andere is iedere input welkom. what about yabyum? :-)

Autofan 28-09-2004 09:16

Quote:

Originally posted by TYRI F1
Ik had dus kaartjes via DSC ;)

Voor de volgende keer: kijk ff of een tunneltje na de busstop (t.o.v. pits) open is. Daar is namelijk geen controle...

Bedankt. Ik had ook kaartjes via DSC hoor.

Bart.Vandecavey 28-09-2004 09:33

Quote:

Originally posted by Marshal
Dank u, gisteren avond vielen mijn oogejs dicht ;) De parc-ferme vraag is opgelost, nu die andere nog ;)

Uit de press-release van de Belcar snap ik een dingetje niet, het heeft betrekking op PSI. Kan PSI pressman Joost wellicht hier een antwoord op geven?

Met de "oude" Biturbo van Vosse/Bouvy was toch niks aan de hand? Of is die wagen doorverkocht c.q. verhuurd aan een Franse klant? Voor de 24 uur heeft destijds gekozen voor en bedrijfszekere cup-versie........

Gaat die nieuwe Biturbo voor Vosse/Bouvy nog door? Of is het nieuwe RSR-concept met turbo de nieuwe wagen voor dit duo? Wel mooi om te zien dat het produkt "PSI Bi-turbo" goed in de markt ligt, van die ene wagen in het FIA GT 2001 naar wagens in Frankrijk, Engeland en België.

Volgens mij komt de auto van Vosse-Bouvy uit in beide kampioenschappen net als de Corvette. SRT koos voor de Belcar PSI voor FFSA.

Nicki_Mks 28-09-2004 12:27

Quote:

Gratis paddock? Daar stond een heer die enorm brutaal was en niemand doorlieten zonder 5 euro te laten betalen voor naar de paddock te mogen. De Clio die dwars ging in Eau Rouge was Erik Groes. De race werd afgevlagd toen, maar ik heb geen enkele rode vlag gezien toen.
De gast die mij tegenhield (aan de tunnel onder de startlijn) vroeg 10 euro??? Geweigerd natuurlijk. Wat die rode vlaggen betreft, in Pouhon waren die er wel. En nog een opmerking over de hospitality: de worsten kostten 3,5 euro en waren niet te vreten.

joost 28-09-2004 16:47

De wagen waar Vosse en Bouvy normalerwijze mee uitkomen, werd in Frankrijk ingezet. In het kader van 2005 kocht PSI een nieuwe wagen, de RSR die verder ontwikkeld zal worden.
SRT koos niet voor Belcar ipv FFSA, de twee uitstappen naar Frankrijk, Dijon en Albi, kwamen bovenop het programma maar het team heeft nooit de intentie gehad het hele kampioenschap te betwisten.

Joost

Scapa 28-09-2004 18:15

Het was me wel het weekendje weer :) De V8 begint echt op z'n punt te komen. De overwinning van Michaël en Patrick was dan ook meer als verdiend. Dit is voor ons en voor hen een leerjaar waarin we al wat tegenslag gehad hebben dus dit doet dubbel deugd. De 4de plaats in TB van Arvid en Rudy lijkt op het eerste zicht een tegenvaller maar na al de problemen die we zaterdag te verwerken kregen zijn we hier toch tevreden mee. Een electronisch probleem stuurde heel onze kwalificaties in de war. Gelukkig lag het niet aan de computer anders hadden we al kunnen inpakken. Een platte band en een stop & go van 10 seconden (na het vervangen van de platte band wat te wild vertrokken) sloegen ons ver terug. Jammer, anders hadden we zeker voor de overwinning meegestreden. Positief is wel dat we onze leiderspositie in TB tov de Seat verder uitbouwen tot 7 punten. Nog een race te gaan...

TYRI F1 28-09-2004 18:36

Quote:

Bedankt. Ik had ook kaartjes via DSC hoor.
bij ons kwam er n blonde meid naar ons toe lopen en vroeg ons of we van DSC waren. Toen kregen we van haar paddock kaarten.
Mogelijk heeft ze jou nie gezien...

achja, was €5...

Mark 28-09-2004 18:56

Quote:

Originally posted by Marshal
In de trainig 49 stuks, van start "maar" 41 stuks............bijna 20% deelnemers minder na een nachtje slapen, opmerkelijk.

Alweer een logische verklaring voor iemand die niet van start is gegaan nameljk de V8 van Severich.

Quote:

Ondanks het feit dat de pk-zwangere V8 van Kenis/Severich een snelle 10de tijd algemeen op de tabellen zette en daarmee alle GTB-Porsches het nakijken gaf, stond de wagen niet op de startgrid. Reden? Een elektronisch probleem waardoor niet-verbrande benzine in de olie terechtkwam. Daardoor veranderde de viscositeit van de olie die te dun werd. Het drijfwerk van de motor ‘made by Severich’ zou het reeds na een paar ronden hebben begeven. Het euvel kon niet worden opgelost en dus werd wijselijk besloten om niet van start te gaan.Press release G&A Racing

ICEMAN 28-09-2004 18:57

@ Scapa: Waren intermediates wel een goede keuze? De baan lag er toch redelijk droog by vond ik zo.

All times are GMT +2. The time now is 17:24.