De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Autosport algemeen (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=6)
-   -   Autosport.be Racing Experience Day (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=3961)

Mark 19-03-2003 19:43

Ennuh, is er ook iets van tijden genoteerd? Kwestie van: wie is de minst trage van het gezelschap :D :D

Mochten ze dit nog een keertje doen: Kan ik al boeken? :D

Autosport.be 19-03-2003 20:02

Quote:

Originally posted by Marshal
Ennuh, is er ook iets van tijden genoteerd? Kwestie van: wie is de minst trage van het gezelschap :D :D

Mochten ze dit nog een keertje doen: Kan ik al boeken? :D

Ik vrees dat het de laatste keer zal zijn dat we dit in deze "format" organiseren.

We hadden rekening gehouden met wat schade, maar een crash als gisteren kunnen we ons eigenlijk niet meer veroorloven. De herstellingskosten zullen boven de 200.000 BEF liggen, en we hebben dan ook een serieuze financiële kater overgehouden aan dit evenement.

Iedereen had ons gewaarschuwd, en tot een half uur voor het einde leken de pessimisten ongelijk te krijgen, maar Murphy's Law steekt altijd wel zijn kop op...

:( :( :( :( :( :( :(

Mistery 19-03-2003 21:08

Amaai...

Gisterenvoormiddag liep alles nochtans gesmeerd, merkte ik. In eerste instantie had ik ook wat schrik dat er hier en daar "een zotteke" zou tussen zitten, maar dat leek in de voormiddag in elk geval mee te vallen.

Is er dan zo'n zware crash gebeurd kort voor het einde ? 200.000Fr schade is niet niks...Jammer dat een goed initiatief op die manier een minder goed einde moet krijgen.

Autosport.be 19-03-2003 22:58

Quote:

Originally posted by Mistery
Amaai...

Gisterenvoormiddag liep alles nochtans gesmeerd, merkte ik. In eerste instantie had ik ook wat schrik dat er hier en daar "een zotteke" zou tussen zitten, maar dat leek in de voormiddag in elk geval mee te vallen.

Is er dan zo'n zware crash gebeurd kort voor het einde ? 200.000Fr schade is niet niks...Jammer dat een goed initiatief op die manier een minder goed einde moet krijgen.

Iemand heeft in de eerste chicane in een paniekreactie de auto rond zijn as gezet, en heeft de complete voorkant, achterkant en zijkant om zeep geholpen in de bandenmuur. Alleen het carrosseriewerk zal al ver boven de 100.000 fr kosten.

Zoals ik al zei, een dergelijke crash hadden we niet echt verwacht.

Buiten dit voorval was het een geslaagde dag. Iedereen was tevreden en ondanks de scherpe kantjes aan de organisatie is alles redelijke vlot verlopen (een "gezellige" chaos is de beste omschrijving). Je moet weten dat dit de eerste keer was dat we een evenement van deze omvang organiseerden.

We hebben er zeer veel uit geleerd...

Driesco 19-03-2003 23:03

Quote:

Originally posted by A.J.
Altijd welkom Sennake, en wie weet maak ik nog ne hele snelle van u...
Gaat ge da van mij ook eens maken ? Zou eigenlijk ook eens les willen volgen. Heb maar één probleem : TIJD

Driesco 19-03-2003 23:07

Quote:

Originally posted by Autosport.be
We hebben er zeer veel uit geleerd...
Dat moet je onthouden. De slechte zaken kan je altijd verbeteren. Met de goede mentaliteit en de wil om door te zetten komt iedereen er.

A.J. 19-03-2003 23:44

We hebben in het eerste jaar van de Open circuit days met Eran Racing ook geprobeerd om de mensen zelf te laten rijden maar dit is bijna onmogelijk. 9 op 10 van de rijders heeft de nodige dicipline maar er zijn er altijd bij die niet naar de instructeurs willen luisteren. Daarom kunnen bij ons de mensen enkel met hun eigen wagen rijden. Als ze een wagen willen huren moeten ze ofwel een borg meebrengen ofwel zelf een verzekering afsluiten. Maarja zo'n conclusies trek je pas als er iets gebeurd, want wij hebben ook eerst enkel sorties gehad om tot dit inzicht te komen.

Flitser 20-03-2003 11:12

Ik vind het van sommigen die er niet bij waren wel niet gepast dat er op iemand onmiddellijk de term onverantwoord of roekeloos wordt gekleefd (ik heb het niet persé op mensen die hier op het forum zitten) terwijl men niet eens enig benul heeft hoe het ongevalletje gebeurd is.
Laat ons niet te snel conclusies trekken.

Voor zover mij verteld is was het een spijtig voorval dat iedereen kon overkomen, dat zou de piloot die erbij zat zelf ook bevestigd hebben want hij had dit zelf ook iet zien aankomen blijkbaar. Wie tegen 50 door de chicane is gegaan zal daar uiteraard geen last van hebben gehad :rolleyes:
Voor zover ik weet is er dus geen sprake van het feit dat de man in kwestie niet zou geluisterd hebben naar de "instructeur".

Autosport.be 20-03-2003 11:19

Quote:

Originally posted by Flitser
Ik vind het van sommigen die er niet bij waren wel niet gepast dat er op iemand onmiddellijk de term onverantwoord of roekeloos wordt gekleefd (ik heb het niet persé op mensen die hier op het forum zitten) terwijl men niet eens enig benul heeft hoe het ongevalletje gebeurd is.
Laat ons niet te snel conclusies trekken.

Voor zover mij verteld is was het een spijtig voorval dat iedereen kon overkomen, dat zou de piloot die erbij zat zelf ook bevestigd hebben want hij had dit zelf ook iet zien aankomen blijkbaar. Wie tegen 50 door de chicane is gegaan zal daar uiteraard geen last van hebben gehad :rolleyes:
Voor zover ik weet is er dus geen sprake van het feit dat de man in kwestie niet zou geluisterd hebben naar de "instructeur".

De persoon die het ongeval had, was volgens onze informatie niet roekeloos of onverantwoordelijk. Het was zuiver een kwestie van een verkeerde reflex na een verkeerde inschatting van een situatie. Wij hebben de bewuste persoon ook nooit iets verweten.

We moeten enkel eens nadenken hoe we dit in de toekomst gaan aanpakken, want ik blijf erbij dat het een schitterende dag was voor 99% van de aanwezigen.

Flitser 20-03-2003 11:41

Quote:

Originally posted by Autosport.be
Wij hebben de bewuste persoon ook nooit iets verweten.
Klopt, maar er waren anderen aanwezig die hem blijkbaar wel hebben veroordeeld zonder het onder stoelen of banken te willen steken. Ik weet ook niet wie maar ik ik wou toch maar eens zeggen dat men bij zoiets zijn verstand moet gebruiken en niet zomaar conclusies trekken op basis van vermoedens.

Verder hoef ik wel niet meer te zeggen dat iedereen het enorm leuk vond zeker en dat het voor allen (of zoals je zelf zegt voor 99%) een geslaagde dag was ;)

Guy 20-03-2003 15:44

Autosport experience day

Flitser ik kan er naast zitten maar bij mijn weten
heeft er op dat moment niemand direct verweten naar
roekeloos gedrag, op het moment dat piloot en co-piloot
zich terug in de pits bevonden was het eerst dat uit de mond
kwam: ongelukkig toeval en dom ongeval!

Ikzelf reed op het moment dat het ongeval gebeurde vlak achter
de Wit-Gele Yaris van het Autosport.be Team

Ik kwam uit de Bianchi en zo richting de Chicane toen daar plots
een Marshall op de piste sprong met een gezwaaide gele Vlag. Zoals het hoorde maande mijn Co-piloot mij voor de zekerheid aan vaart de verminderen. Op het moment dat we aan de chicane kwamen verspreidde er zich plots een stofwolk over de chicane, met in de verte van de duisternis het gekende resultaat.

Wat eerst niet duidelijk was dat de schade zo groot was!
Bovendien denk k dat zijn snelheid zeker niet boven de 40-50 lag.
Achteraf in de pits werd duidelijk dat het iets erger was da het deed blijken.

Spijtig want Philippe en zijn companen hadden van de deze dag duidelijk werk gemaakt met een bijna fantastisch resultaat als gevolg,
EEn dag om niet meer te vergeten en die alleen maar naar meer snakt!!! (met iets meer beperkingen vrees k volgende keer maar volledig terecht!)

Flitser 20-03-2003 16:10

Re: Autosport experience day

Quote:

Originally posted by guy
Flitser ik kan er naast zitten maar bij mijn weten
heeft er op dat moment niemand direct verweten naar
roekeloos gedrag, op het moment dat piloot en co-piloot
zich terug in de pits bevonden was het eerst dat uit de mond
kwam: ongelukkig toeval en dom ongeval!

Ik denk ook wel dat de meesten hun verstand hebben gebruikt maar toch kan je zoiets moeilijk vermijden, er zijn altijd wel kwatongen. Ik baseer me natuurlijk enkel op zijn ondervindingen na de gebeurtenis, ik was trouwens al lang vertrokken.

Enfin, case closed.

Beperkingen zou ik er niet bepaald bij nemen bi de volgende editie, eerder bijkomende verplichtingen voor de "ééndagsvliegen".
Indien er nu door iedereen roekeloos werd gereden dan zou je idd beperkingen kunnen opleggen volgende keer maar ik denk dat het een alleenstaand geval betreft (die kerel die uit zijn wagen is gehaald) maar je weet natuurlijk nooit op voorhand welk vlees je in de kuip hebt.

Ik hoop dat Phillipe tot een goed besluit kan komen.

Maarten 20-03-2003 19:45

ik kan u zeggen hoe wij het doen als er iemand met onze wagen rijdt, flitser kan dat bevestigen denk ik: potje breken is potje betalen. en de piloot of mechaniekers moeten bij ongeval maar uitmaken of de man/vrouw in kwestie schuld had aan het ongeval
maar ik zou sowieso zeggen dat degene die ermee rijdt het moet betalen als deze iets voor heeft met de wagen. dan gaat iedereen normaal gezien toch iets rustiger rijden. en dan verkleint de kans op accidentjes

wij hebben het op onze sponsordag ook voorgehad. de laatste kerel die met de wagen reed (een geluk bij een ongeluk) heeft een zandbak genomen a fond en daarbij was er toch ook wel wat schade, en die kerel die betaalt zoals vooraf afgesproken was via een klein contractje, een afstand van verhaal gelijk ze zeggen.

dit lijkt me de enige manier om dergelijke problemen achteraf te vermijden.

Flitser 21-03-2003 00:42

Quote:

Originally posted by Maarten
ik kan u zeggen hoe wij het doen als er iemand met onze wagen rijdt, flitser kan dat bevestigen denk ik: potje breken is potje betalen.
Je doet het klinken alsof ik toen iets heb voorgehad :eek: :rolleyes: ;)

Maar je hebt idd gelijk, maar wanneer ik daarmee akkoord ga weet ik waarmee ik bezig ben, sommige anderen dus niet en dat is het eeuwige twistpunt.
Je kan hier uren over discussiëren maar tot een ideaal compromis kan je nooit komen.
Men zal een beslissing moeten nemen die sowieso mensen gaat afschrikken maar dat moet je er dan maar bijnemen.

Want waar trek je de lijn in het feit of iemand schuld heeft of niet.

Zoiets is altijd moeilijk, maar zoals gezegd; een klein contractje kan nooit kwaad denk ik. Al zal niet iedereen hiervoor te vinden zijn.

Maarten 21-03-2003 22:36

Quote:

Originally posted by Flitser
Je doet het klinken alsof ik toen iets heb voorgehad :eek: :rolleyes: ;)

hehe flitser, nu niet ik het hier teruglees moet ik zeggen dat je gelijk hebt, een beetje een neg. conotatie!
effe rechtzetten dat het dus niet geval was , maar gewoon om te zeggen dat jij eens met onze wagen hebt gereden en dus zo een afstand van verhaal hebt moeten ondertekenen!

Werner333 22-03-2003 12:54

http://www.werner333.com/paddockfoto/Sennake.jpg
http://www.werner333.com/paddockfoto/Werner333.jpg

Speesman 22-03-2003 15:41

Hebben jullie ook de andere foto's die getrokken zijn (als ik me niet vergis zijn er ook van mij foto's getrokken).

All times are GMT +2. The time now is 18:57.