![]() |
Quote:
Dus toch maar even nadenken vooraleer jullie iets posten/schrijven/tikken ;) Quote:
Geeft wel blijk dat hij zichzelf niet al te au serieux neemt in het geheel en daar is niks mis mee. 't zal wel allemaal niet zo'n vaart lopen zeker? |
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
Quote:
|
[QUOTE][i
De eerste passage van Goossens en Longin na de crash was op race-snelheid, de rest minderde hun tempo wel. Ik dacht bij de eerste doortocht de Viper van Hart / Huisman als eerste zien doorkomen en bij het insturen na deze passage zich verremde in de eerste linkse door grindbak ploeterde om uiteindelijk terug op de piste te geraken via de deceleratiepiste en daarbij enkele plaatsen verloor . Met sportieve groeten |
Quote:
Quote:
Quote:
|
Quote:
|
Mededeling
Ik ontving vanavond bericht over een post van mij waarin ik de piloot van de 39 zou beschuldigd hebben van de startcrash. Het betreft de eerste post van deze thread. Ik heb de originele tekst laten staan, en aangevuld met uitleg. Zo kan iedereen zelf oordelen of hij gelooft dat ik geen kwade bedoelingen had tegen Dentant. Bovendien denk ik dat mijn derde (onveranderde) post dit verhaal bevestigt.
Ik bied nogmaals mijn verontschuldigingen aan voor het misverstand. Ik betreur het dat ik mijn waarheidsgetrouwe en goedbedoelde ooggetuigenverslag niet kwijt kan zonder dat interpretatiefouten zo hard worden aangerekend. Behoudens verder opklaren van dit misverstand, was dit mijn laatste post in deze thread. |
De voorste klep die bij de GLPK Porsche van Schreurs-Verheyen open gegaan is tijdens de eerste ronde is niet te wijten aan de verschillende crashen bij de start. Want dit is te zien op de tweede foto van deze threat want daar zie je de crash achter onze Porsche en is de klep nog dicht. Deze moet op één of andere open gegaan zijn.
Vriendelijke groeten |
Quote:
Onderstaande tekst komt uit het Sportief Reglement Belcar 2004: Quote:
Bijgevoegde afbeelding is een uitdraai van het datalogging systeem die de start van Longin weergeeft. In de bovenste grafiek is de blauwe lijn de voertuigsnelheid, de groene is de gaspedaalstand. De onderste grafiek geeft de remdruk op de voor- respectievelijk achteras weer. http://img99.exs.cx/img99/8513/startbelcarmasters.jpg Hierop is duidelijk te zien dat de snelheid aangegeven door de polesitter slechts een fractie van een seconde de 70km/u overschrijdt. Bert moet zelfs op de rem gaan staan om de Corvette niet voorbij te schieten. De koersdirectie heeft volgens mij hier geen steken laten vallen. Er werd gewoon gewacht op een juiste startformatie van de deelnemers, en het duurde zo lang eer dat de lichten uitgingen omdat de snelheid waarmee het peloton de rechte lijn opreed zo laag was. Ik hoop dat er door jullie de feiten van onze kant ter beschikking te stellen, eens conclusies getrokken kunnen worden die dichter bij de waarheid aanleunen. Tevens hoop ik dat dit soort situaties bij de start van een race in de toekomst vermeden kunnen worden. Met vriendelijke groeten, Jorge Segers Teammanager GLPK Racing |
Aangezien de dienstdoende sportcommissie na het meermaal bekijken van de beelden van de startcrash van oordeel was dat het hier om een koersfeit ging, vind ik dat het hier heel gevaarlijk is om zo maar iemand te beschuldigen, hezij pilote of officials.
|
Quote:
ik wil ook helemaal niemand beschuldigen, ik post alleen wat ik gezien denk te hebben, misschien kan iemand er wat mee, dat is in ieder geval de achterliggende gedachte ;) |
@Jorge Segers.
Alvast welkom op het forum en bedankt om de data te delen. Laat ik voorop stellen dat ik een "ooggetuige-verslag" heb geschreven, ik zal niemand veroordelen. Soms heb je 10 paar ogen nodig ;) Ik heb dus geschreven dat naar mijn mening Longin te vroeg op het gas ging. Uit de data blijkt Longin inderdaad (meer) gas heeft gegeven voor de start van 34 naar 72 km/u, dan remt naar 50 km/u en dan weer gas geeft........... Mijn waarneming dat de "rij Longin" sneller reed dan de "rij Goossens" klopt dus behalve het feit dat de "rij Goossens" onder de reglementaire snelheid reed. Iets wat ik niet kon inschatten c.q. niet wist. Nogmaals, dit is hoe ik het ervaren heb.........wat op geen enkele wijze wil zeggen dat hetgeen ik constateer ook werkelijk zo gebeurd is. Het menselijk geheugen is nu eenmaal niet de meest betrouwbare getuige ;) |
De Clio Cup 2004 is op een merkwaardige manier geëindigd. De rijders werden niet op de piste, maar in de pitlane afgevlagd door een misverstand bij de laatste baanpost aan de Jacky Ickx. Philip Jacobs won de laatste 2 Clio-races, maar dat was niet voldoende om Corthals van de titel te houden.
Er viel in de laatste race nog 1 ronde te rijden, toen iedereen -op 2 rijders na- de pitlane werd ingestuurd. Koersdirecteur Jo Deferme reageerde attent en vlagde het veld dan maar af in de pitlane. Deferme: "De mensen op post 18 aan de deceleratie-zone dachten dat de koers al afgelopen was en ze maanden de rijders aan de pitlane binnen te rijden. Ze waren ook niet te bereiken, want hun batterij was blijkbaar leeg. Dan heb ik iedereen maar afgevlagd in de pitlane. En daar is niks op tegen, dat mag." Bron: www.pitstop.tv |
Aangezien ik degene ben die hier het eerst de naam Danny Dubois heb laten vallen, wil ik toch enkele zaken verduidelijken.
Ik ben namelijk behoorlijk geschrokken van een aantal reacties. Het is geenszins mijn bedoeling geweest Danny in diskrediet te brengen. Ik ken Danny Dubois al jaren als wedstrijdleider. Ik spreek mee uit mijn ervaring (periode 1987-1997) als teamchef in de Carglass Cup en piloot in de Touring Cup. Ik heb Danny doorheen de jaren leren kennen als een integer en oprecht iemand, een joviale kerel die voor iedereen (van kleine amateur tot professional) aandacht heeft en voor iedereen aanspreekbaar is, die zijn taak als wedstrijdleider met de grootst mogelijke ernst en enthoesiasme uitoefent, en voor wie de veiligheid (zowel voor piloten als marshals) steeds een van de grote aandachtspunten is. Met mijn post wilde ik vooral mijn ontgoocheling uitdrukken over het onverantwoorde gedrag van enkele toppiloten, in casu David Hart (die er inderdaad onder code geel afvloog in de 1e linkse), Marc Goossens en Bert Longin, voor wie veiligheid op het circuit blijkbaar geen topprioriteit is, ondanks de bezorgdheid hieromtrent van de wedstrijdleider. Ik wil me ook volledig distantiëren van een aantal kwetsende uitspraken aan het adres van Danny Dubois. Dat de Belcar Masters misschien niet zijn beste wedstrijd als raceleider was, daar kan over gediscussiëerd worden. Persoonlijk vind ik ook dat enkele piloten op zijn minst een 'Stop and Go' hadden mogen krijgen. Dat is echter wel iets anders dan de man beschuldigen van favoritisme. Daar weiger ik aan mee te doen, omdat ik er absoluut van overtuigd ben dat dit onwaar is. Voor de rest kan ik mij alleen maar volmondig aansluiten bij de reactie van Huudo. De bewuste foto bewijst voor mij alleen maar dat Danny zich goed geamuseerd heeft en zichzelf kan relativeren, in tegenstelling tot vele andere autosportbobo's. Ik zie het inderdaad Bernie Ecclestone en Max Mosley, of dichter bij huis, Roland Bruynseraede en Pierre Delettre nog niet doen. |
All times are GMT +2. The time now is 21:42. |