![]() |
Quote:
Ze nemen de wijn onder hun ogen weg ! Goed bezig mannen ! :no: |
Quote:
Team en coureur spreken elkaar tegen, niet echt slim ;) Maakt ook niet uit, de autosport in het algemeen is de grote verliezer. We staan weer in de krant voor de verkeerde reden! Triest, de echte liefhebber verliest weer. |
Ik mis ineens de echte Belcar weer:rolleyes:
|
De beide wagens van A+Racing zijn 10 min na de pitstop en het tanken met de tanktoren uitgevallen en beide met het zelfde probleem. Voor het tanken waren de wagens in orde. Ze hebben er de politie en deurwaarder bij gehaald
om alles te controleren op sabotage. In de laatste boxen kan je van de ene box naar de andere over de tralie. Deze zijn niet gescheiden door een muur. |
Of...je hebt van beide boxen een sleutel hé, dan hoef je niet te klimmen :)
Zie mij nog niet van de ene naar de andere box klimmen met een bidon water. Op de beelden is trouwens zeer goed te zien dat er tegen de zijkanten reclamepanelen stonden. |
Quote:
Ja maar in de meeste boxen staat er wel een muur van tegen de tralies (zoals bij ons en bij Gravity)... |
Hier is echter zeer makkelijk over te kruipen hoor. Een werkbank ertegen en hup, je bent er over.
Wat kan je gewoon in de box aan de kraan nemen dus dat moet je ook al niet meesleuren en materiaal is er genoeg om iets te saboteren. Ikzelf denk niet aan enkele amateurs die het gewoon voor de lol hebben gedaan. Dit omdat ze weten wat ze precies hebben gedaan. Wie denkt er nu om de schroefjes van de velg los te draaien of aan het remventiel te prutsen. Dit doe je alleen maar als je er iets van kent. Een amateur zou gewoon wat kabeltjes uittrekken of dergelijke. Mvg |
Quote:
Maar het kan nog erger!Tijdens de race van de Dutch super cars in Zandvoort moesten er meer dan 20 uit de pitlane starten en stonden er maar enkele wagens op de grid.De organisator zei op motors tv dat dit op een betere manier kon opgelost worden. En dan maar klagen dat het publiek niet meer komt opdagen!!! |
Quote:
Als hij deze niet na leeft en bijvoorbeeld Verbergt nog laat doorrijden en de volgende wagen eventueel tegen houdt, zit deze man dik in de problemen. Mvg |
Volgens mij was het ook al rood toen de NGT porsche uitreed, maar er stond nog een bord met pitlane open.
|
Quote:
MAAR als dat het beeld is dat ze willen ophangen over autosport..... "van de baan rammen".... (weet je nog sproza reportage FIA gt waar de heren doodleuk inhalen door midden van de baan te rijden met tegenligger en voorligger....) proficiat heren, dat zijn dan de mannen hier in België...;triestig..; mediageil noemen ze dat zeker. |
En nu gaat het leuk worden:
Quote:
|
Vandaag hadden we een trackday in Zolder. Toen ik gisteren ons materiaal ging klaarzetten in deze onveilige boxen stonden een aantal poorten gewoon los, wel tot beneden getrokken. Maar wat zag ik staan in de 36/37 : de pitbox panelen van het Sporza team (in een ongesloten box). In de 40/41 lag een blauwe vloer van een team, misschien A+ want die staan daar bij de Belcar, ook in een ongesloten box. Heb ze maar op slot gedaan, maar als je over onveiligheid en inbraak spreekt in de pers, moet je normaal toch iets voorzichtiger worden?
Ik heb ze maar mooi op slot gedaan en de PK mannen zijn die wanden vandaag komen ophalen. Nu staan er allemaal moto teams in de boxen voor morgen. Hopelijk ligt de stapel vloerpanelen er morgen ook nog, anders is zolder weer onveilig... |
Quote:
Mvg |
De blauwe vloer in box 40-41 is van Speedlover. A+ had die gebruikt
en de mannen van André gingen ze terug mee nemen.Hoop voor hen dat die er nog ligt. |
Quote:
C U |
Quote:
Hoe hoog is het inschrijfgeld trouwens? Want volgens mij kun je daar een aardige beveiliging van betalen. |
Quote:
maar het beveiligen van hun materiaal is een taak voor de teams zelf |
Quote:
Dus zullen ze zeker niets extra uitgeven aan beveiliging. Grtz |
Quote:
|
Dit noemen ze autosport.
Reglementen moeten gewoon na geleefd worden. Stel dat ze het groen licht enkele seconden langer hadden laten opstaan zodat we een volle grid hadden gehad. Wat zou er dan gebeuren als ze volgende keer het licht op rood zetten en er wagens aankomen? Dan moet moet je het weer op groen zetten en zo blijven we verder doen.... De Porsche van First wou niet starten, dat klopt. Toch mooi hoe ze hun klasse winnen nadat ze uit de Pitlane zijn moeten vertrekken. Lagrange wist me voor het podium te zeggen dat de overwinning nu nog mooier is omdat ze helemaal achteraan het veld zijn moeten starten. Mvg |
sabotages????
Erlijk gezegd geloof ik er niet veel van. Ik denk eerder in de richting van een ongelukkige vergissing(gravity) het kan altijd dat er in één van de bussen waarme ze de tank gevuld hebben water gezeten heeft. Indien een remnippel niet goed vastgedraaid is , kan er langs daar remolie druppelen ("water" in velg was geen water maar remolie). en wat is los voor die schroeven van de velg, deze mogen van BBS slechts heel licht aangetrokken worden. En wat weet die flik of deurwaarder daarvan ....
Als men de beelden op pitstop bekijkt ziet men op een bepaald ogenblik veel damp uit de onderdrukleiding komen . dit wijst eerder op een motor die het aan het begeven is (zuigerveren, pingelen of versleten). In al hun ijver van het team zijn ze misschien wat te ver gegaan met hun mapping. In dijon zaten ze daar ook al in te prutsen terwijl het bij mijn weten in een GT3 niet kan/mag. Dit jaar jaar al 3 viper motors kapot ( vanthoor , a+ tweemaal) Is er een link??? |
Quote:
pitstop.tv |
Quote:
|
pingelen
Quote:
|
Quote:
|
bougies gaan ook kapot van pingelen :D oververhitting enzo van die toestanden op de bougie (als ik me niet vergis) door pingelen.
Dan ziet normaal die massa elektrode er gesmolten uit. Zagen die van a+ er ook zo uit? |
Quote:
Wat verbruikt een race wagen? Van een Viper weet ik het niet juist van een porsche 997 spreekt men van 1,5l/min. Vorig seizoen kwamen de Viper geregeld in benzine nood. Dus over 125min een verbruik van 200l net teweinig dus min een gebruik van 1,6l/min. Race start voor A+ snelste man achter het stuur dus normaal benzine gebruik max aanwezig, voor een lange stint. Hoelang heeft Jeffr. gereden weet het niet juist( sorry). We gaan uit van op voorrand voorzien 40min+40min +40min(dus 2u). 40 min wil zeggen min 64l aanboord op de wagen + kleine reserve( voor alle veiligheid met 80l vertrokken).Tweede stint ook voor 40min dus ook 64l bezine nodig, dwz. 80l-64l rest er nog 16l zuivere benzine in tank. Er wordt terug 50l getankt voldoende voor meer dan 40min te rijden. na 10 min na pitstop problemen op wagen mogelijke oorzaak water in benzine tank gekomen(einde verhaal eerste wagen). Tweede wagen net hetzelfde probleem na pitsstop. Welke wagen kan 10 min rond rijden op 16l zuivere benzine en 50l water (misschien iets meer benzine maar ook eventueel wat minder benzine). tweede wagen heeft hetzelfde probleem moet dus ook nog water getankt hebben tijdens pitstop. Hoeveel liter onbekent. Dwz. de mogelijke saboteurs hebben er eerst bij B en A hun werk gedaan en dan bij A+. Het team van A+ heeft de tank toren al op zaterdag gevuld: dan moet er min 60l uit de tanktoren verwijdert worden. Met snel vul systeem niet eenvoudig met jerrykans zonder snul vul susteem. benzine was niet in toren maar aanwezig in de box: jerrykans aanwezig in de box dus min 60l uit jerrykans verwijder en vullen met water. Volledige jerrykans vullen met water ziet idereen (dus groot werkje). Voor alle duidelijkheid water met benzine mengen, bezine boven water onder in tank. Moet dit niet kloppen voor idereen die dit leest ga met uw wagen tanken 50l en doe er 10l water bij, blijft rijden en veel goedkoper( ben gene Hollander). Dus geloof niet in de werking van benzine en water maar ook gene bla van het verhaal van A+ |
pingelen dus wel
Quote:
ik geloof da water verhaal niet!!!! |
All times are GMT +2. The time now is 20:09. |