De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Autosport algemeen (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=6)
-   -   Moet autosport klimaat-neutraal zijn? (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=15042)

Frank 490 12-03-2007 02:37

Als je even 5 kwartier de tijd neemt kan je ook eens een ander geluid dan dat van "de milieumafia" vernemen: http://video.google.com/videoplay?do...+Swindle&hl=en

111 12-03-2007 12:59

Ah, toch maar besloten terug te komen evangeliseren ?

Volgende keer misschien je huiswerk wat beter maken.
Deze 'documentaire' is van de hand van Martin Durkin. En over die man is heel wat te vinden op het WWW. Dateert trouwens al van 2000 maar blijkbaar is er niks nieuws onder de zon.

Quote:

The director of the film is a man named Martin Durkin, who has also spearheaded other controversial projects in the past:

Mr Durkin has often been accused of taking liberties with the facts. In 1997 he made a series for Channel 4 called “Against Nature”, which compared environmentalists with Nazis, conspiring against the world’s poor. No one would suggest that green claims should not be subjected to critical examination, but the people he interviewed were lied to about the contents of the programmes and given no chance to respond to the accusations the series made.

The Independent Television Commission handed down one of the most damning verdicts it has ever reached: the programme makers “distorted by selective editing” the views of the interviewees and “misled” them about the “content and purpose of the programmes when they agreed to take part.” Channel 4 was forced to make a humiliating prime time apology. After the series was broadcast, I discovered that the assistant producer and several of its interviewees worked for the right-wing libertarian magazine masquerading as “Living Marxism”, which has just been successfully sued by ITN. All the arguments Against Nature made had been rehearsed in LM.
En dan is er ook nog dit... Ook het lezen waard.

Frank 490 12-03-2007 14:06

Quote:

Originally Posted by 111 (Post 204563)
Ah, toch maar besloten terug te komen evangeliseren ?

Volgende keer misschien je huiswerk wat beter maken.
Deze 'documentaire' is van de hand van Martin Durkin. En over die man is heel wat te vinden op het WWW. Dateert trouwens al van 2000 maar blijkbaar is er niks nieuws onder de zon.

En dan is er ook nog dit... Ook het lezen waard.

Evangeliseren? Nee hoor. Ik kwam het filmpje toevallig tegen en bedacht dat ie hier wel thuishoorde. Doe er maar mee wat je wilt.

Dus die meneer Durkin deugt niet? Dat zal dan wel. Of toch juist niet. Het is niet verwonderlijk dat als iemand een dergelijk filmpje in elkaar zet hij de halve wereld over zich heen krijgt, dus daar ben ik niet zo van onder de indruk. Best mogelijk dat dit verhaal, net als 'an inconvenient truth" vol zit met halve waarheden en hele leugens. Ik kan dat niet beoordelen want ik ben geen wetenschapper en zelfs al was ik het, dan nog zijn er tal van anderen die vanuit dezelfde gegevens het tegendeel denken te bewijzen.

Die URL leidt naar een tekstje van een anoniem figuur die het niet met Durkin eens is. Het grootste deel gaat niet eens over deze film/docu.

In tijden van oorlog is het eerste wat sneuvelt "de waarheid" en het lijkt er erg op dat dit ook hier het geval is. Vanuit beide kampen wordt er propaganda gevoerd. Zoals ik al eerder stelde, over een jaar of 10 ontdekken we wel wat er nou wel en wat nu juist niet waar van is.

111 13-03-2007 19:54

Als je even de moeite zou nemen te googlen zou je zelf zien dat die 'anonieme figuur' dan misschien wel anoniem is, hij staat zeker niet alleen.

Het is trouwens niet evident een positief bericht over Durkin te vinden.

Dit komt bijvoorbeeld van de site van The Independent:

Quote:

Martin Durkin, for his part, achieved notoriety when his previous series on the environment for the channel, called Against Nature , was roundly condemned by the Independent Television Commission for misleading contributors on the purpose of the programmes, and for editing four interviewees in a way that "distorted or mispresented their known views".

Channel 4 was forced to issue a humiliating apology. But it seems to have forgiven Mr Durkin and sees no need to make special checks on the accuracy of the programme. For his part, the film-maker accepts the charge of misleading contributors, but describes the verdict of distortion as "complete tosh."
Kijk ook eens op Wikipedia, geeft ook een duidelijk beeld.
Wat mij betreft valt Durkin precies in de categorie waar ik het in mijn eerste reactie ook al over had: die van mensen die voor het juiste bedrag om het even wat bewijzen.

Zoals je zelf zegt, we zullen binnen 10 jaar wel zien. Maar in afwachting neem ik liever niet het risico dan pas te realiseren dan het allemaal grotendeels klopte en er intussen niks aan gedaan te hebben.

Mark 15-04-2007 20:58

Inmiddels gaat McLaren 110.000 bomen planten om met haar vervuiling "quitte" te spelen. Over deze mop staat een mooie column in de autosport van Mark Hughes. Zal zijn column morgen inscannen (mag niet :no: ) maar daar is mooi in te lezen dat de grootste vervuiler binnen de F1 (nee, niet de wagens of vrachtwagens van de teams) buiten schot blijft.

Guido 15-04-2007 21:50

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 208028)
Inmiddels gaat McLaren 110.000 bomen planten om met haar vervuiling "quitte" te spelen. Over deze mop staat een mooie column in de autosport van Mark Hughes. Zal zijn column morgen inscannen (mag niet :no: ) maar daar is mooi in te lezen dat de grootste vervuiler binnen de F1 (nee, niet de wagens of vrachtwagens van de teams) buiten schot blijft.

Laat me raden, de vliegtuigen die alles van hier naar ginder sleuren.

Mark 16-04-2007 19:17

Quote:

Originally Posted by Huudo (Post 208042)
Laat me raden, de vliegtuigen die alles van hier naar ginder sleuren.

Ohhh, ga jij dat taboe oprakelen? ;) :D Nee, een windtunnel is een vervuiler van jewelste. Elk team heeft zowat 2 stuks lopen, 7 dagen per week, 24 uur per dag. De opgenomen vermogens van die krengen zijn gigantisch. In het stukje zijn leuke details te vinden. Er is niet alleen energie nodig om die ventilatoren op gang te krijgen, tevens is een flinke bak energie nodig om de opgewarmde versnelde lucht weer terug te koelen naar normale buitentemperaturen om correcte data te verkrijgen.

Een stukje voor de liefhebber ;) => http://www.depaddock.eu/marshal/column%20Hughes.pdf

Guido 16-04-2007 20:49

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 208089)
Ohhh, ga jij dat taboe oprakelen? ;) :D Nee, een windtunnel is een vervuiler van jewelste. Elk team heeft zowat 2 stuks lopen, 7 dagen per week, 24 uur per dag. De opgenomen vermogens van die krengen zijn gigantisch. In het stukje zijn leuke details te vinden. Er is niet alleen energie nodig om die ventilatoren op gang te krijgen, tevens is een flinke bak energie nodig om de opgewarmde versnelde lucht weer terug te koelen naar normale buitentemperaturen om correcte data te verkrijgen.

Een stukje voor de liefhebber ;) => http://www.depaddock.eu/marshal/column%20Hughes.pdf

Inderdaad. In het April 2007 nummer van CAR, staat een interview met Ron Dennis. Ze hebben een bezoekje gebracht aan het McLaren Technology Centre en brengen een 9 pagina tellende story, inclusief interview met Dennis himself. Bij een van de foto's - de buitenkant van de windtunnel - staat bij vermeld "Starting the fan drains one Megawatt of electricity from the local grid"... Toen ik dat las dacht ik ook van "slik... 1MW!" Geen wonder dat ze het ding laten draaien 24u/7d

All times are GMT +2. The time now is 21:06.