De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Games (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   TOCA / DTM Race Driver 3 (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=10230)

smiley 20-12-2005 09:04

er is een demo te downloade op www.dtm.de
ik denk dat da de 2de is..

smiley 22-12-2005 14:38

ik vind de demo niet slecht !!
alleen dat hij soms wat hapert.. maar ik haal em toch op de xbox dus das al geen probleem meer voor de rest debk ik dat het een super fijn spel gaat worden..
wel een 'negatief' punt is, dat er WEER geen jahreswagens bij de dtm zitten,dus de wagens van abt,capelle,mucke,... zijn gewoon allemaal 2005 audi's en mercedessen (ik moet wel zegge dat de livery van abt mooi staat op een 2005 wagen !)
en dan ook nog de achterlichte van de vectyra's !! ze zijn knal rood terwijl ze in het echt meer zwart zijn...

verder vraag ik mij ook af of de gt3 wagens bij het british gt ook wel echt gt3 wagens zijn en dus niet met alle gemak de gt2's kunne kloppen..

het is gewoon wachten tot eind februari...

marcel 23-12-2005 14:55

wel, smiley, ik ben het niet met u eens

de baja buggy is oncontroleerbaar in de jumps (trouwens, dit soort buggy's wordt irl enkel op ovale baantjes gebruikt, niet op een circuit als in de demo)

tijdens de DTM-race wordt ik voortdurend bestraft omdat ik race "the DTM way", dwz: vol aanvallen, bumper aan bumper, curb-hopping etc...

enkel de V8-supercars vond ik nog redelijk, hoewel de motoren eerder als een mixer klonken dan als stoere V8's.

de graphics zijn weer overbelicht, en de skins van de wagens passen niet helemaal op de modellen (het zijn slechts enkele details die niet passen, maar een professioneel bedrijf moet beter kunnen doen dan amateurs, en dat is hier niet het geval)

Hockenheim klopt niet. in tijden van GPS en bedrijven die nieuwe technologieën aankondigen om banen nóg accurater weer te geven, is de kwaliteit van de banen in de Race Driver reeksen altijd erbarmelijk geweest, en ook hier weer bakken ze er niets van

het rijgedrag is ook opmerkelijk. in de eerste demo had ik al niet het gevoel de wagen te controleren. in deze demo is het wat minder, maar nog steeds. bochten die ik in pakweg GTR nooit ofte nimmer meer zou halen, lukken hier nog, zonder al te veel moeite. als ik de replay bekijk valt het me dan ook op dat de wagen constant kunstmatig lichtjes bijgestuurd wordt, wat een heel artificieel beeld geeft.

en dan de waarschuwingen, begeleid door zo'n arcadehal-ding. qua inleving is het 0.

het begon nochtans goed: in de opties stond "race length: max" en "cockpit mirrors". maar dan is die maximale race lengte 3 rondes, en zit je in de cockpit zo ver naar voor dat de spiegels niet eens in beeld komen. als er al een cockpit is.

kijk, dat je een arcade-game maakt, heb ik geen probleem mee. dat je graphics niet top-of-the-bill en nieuwe standaarden zetten, heb ik geen problemen mee.
maar probeer het dan niet te verkopen als "the real racing simulator" en er screenshots bij te zetten die iedereen doen dromen van de duurste pc-hardware...

smiley 20-02-2006 09:27

hhm er nu staan ook alle auto's op http://nl.codemasters.be/dtm3/
(gewoon op auto's klikken) nummer 43 en vooral 44 zijn wel echt geweldig :eek:
zitte nog wel wat (voor mij) onverwachte auto's tussen zoals de ariel atom

The Interceptor 20-02-2006 15:00

Ik had de lijst van't weekend al gezien. Maar er ontbreken precies nog wel enkele wagens. Ik dacht ooit een screenshot gezien te hebben vd Williams FW18, waarmee Damon Hill in 1996 nog kampioen geworden is. Maar in deze carlist zie ik maar twee Williamsen staan.

De circuitlijst is precies wel minder indrukwekkend als die van de vorige editie. Buiten de DTM, V8 en Britse GT - circuits zijn er niet veel toevoegingen gebeurd.
Wel snap ik dan niet dat Melbourne er niet inzit "dat behoort tot de F1" staat er ergens in de FAQ, maar als ge de circuitlijs afgaat, komt ge toch wel tot een heel aantal huidige (en ex-) F1 circuits :rolleyes:

In alle geval ga ik het spel toch meteen halen, heb me met de vorige twee edities toch altijd goed kunnen amuseren. Hoop enkel wel dat de carriere mode wat langer duurt als bij DTM2, want die was toen echt wel snel uitgespeeld.

smiley 20-02-2006 19:26

hhm net wat filmpjes bekeken over dtm3 en om eerlijk te zijn lijkt me dtm 1 nog altijd als beste spel te gaan blijve staan (voor mij dan toch)
als je de schade bekijkt in dtm 2 en 3.. als je hard tegen een muur knalt is het realistisch, maar als je tikjes geeft gaat je bumper er zo vervormd uitzien,in dtm 1 ging hij loshangen of viel hij af dat was nog eens mooi, ook mooi aan dtm 1 was dat je zelf races kon samen stellen wat zeer veel plezier kan opleveren na de career te hebbe uitgespeeld...

maar toch denk ik dat dtm 3 ook een super spel wordt! als je ziet hoeveel wagens en hoeveel circuits !!!
in een filmpje ook nog een 'rally cross' achtig kampioenschap gezien met de dakar wagens van vw mitubischi en ook een nissan meen ik... dat moet ook wel plezier gaan leveren..

nog een vraagje als de release datum 24 februari is betekent het dan ook dat hij echt de 24ste al in de winkel ligt ??

marcel 20-02-2006 19:49

normaal gezien wel
het is te zeggen: normaal gezien zal het al eerder in de winkel liggen (zal nu wel al zijn, ongeveer), maarr op de 24ste mag die winkel het ook effectief in de rekken leggen en verkopen

The Interceptor 20-02-2006 22:23

Op de Game Mania site staat nog steeds 23 februari als release datum.

smiley 21-02-2006 14:23

er komt ook een limited edition waar ook een dvd bij zit met de hoogtepunten van de dtm 2005
http://www.dtm.de/newsausgabe.de.php?id=3278

maar de vraag is of deze editie ook in belgie gaat komen want ik heb ook al gehoort dat er bij toca race driver 3 (engeland) een ticket voor een btcc race zou zitten..
maar hopen dat er bij de belhische versies ook een dvd zit..

Raceboy 22-02-2006 22:39

Quote:

Originally Posted by The Interceptor

kga morge wel is langs. maar zal amar niet teveel hopen

marcel 23-02-2006 00:03

der is ook een nieuwe multiplayer demo uit

http://www.gamershell.com/download_12661.shtml

Raceboy 23-02-2006 01:31

Quote:

aangepast naar 24 februari

smiley 23-02-2006 09:10

nog maar 1 nachtje slapen, en hij ligt in de winkel....
hhhm k ben gisterre ook nog eens gaan kijke of hij nog nie in de winkel lag. maja tzal morge worden !

Integra 23-02-2006 17:45

'k snap jullie enthousiasme eigenlijk niet.
'k vind Race driver 3 zo'n belachelijk spel ...

Rohrl-fan 23-02-2006 18:07

Quote:

Originally Posted by Integra

Kan goed zijn, maar ieder zijn/haar mening! Voor mij zijn de wagens alleen al de moeite waard. (Lancia Beta Monte Carlo Turbo!!!! :eek: ) Ik heb me met de vorige 2 editie's al serieus geamuseerd, hoewel ik de eerste ben om toe te geven dat het zeker niet de beste racegame's ooit zijn.

Trouwens, hoe kan jij in godsnaam weten hoe een spel dat pas morgen uitkomt speelt? Omdat je de demo gedaan hebt? Een demo is in de regel nog niet volledig afgewerkt en bevat dus meestal nogal wat bugs.

Raceboy 23-02-2006 18:25

Quote:

Originally Posted by Integra

en omdat jij dat vindt moet iedereen dat vinden? Er zijn er zo nog geweest in het verleden. :rolleyes:

Integra 23-02-2006 22:13

Quote:

Originally Posted by Rohrl-fan
Trouwens, hoe kan jij in godsnaam weten hoe een spel dat pas morgen uitkomt speelt? Omdat je de demo gedaan hebt? Een demo is in de regel nog niet volledig afgewerkt en bevat dus meestal nogal wat bugs.

Ik heb een hekel aan arcade racers die zichzelf 'the ultimate racing simulator' noemen.

smiley 24-02-2006 19:59

hhm hij lag nog niet in de winkel :( de ps2 versie was er wel ma daar heb ik nie veel aan met mijn xbox.. nog ff langer wachten .. zucht* :+

marcel 24-02-2006 20:30

misse thread :(

Raceboy 24-02-2006 21:03

Quote:

Originally Posted by smiley
hhm hij lag nog niet in de winkel :( de ps2 versie was er wel ma daar heb ik nie veel aan met mijn xbox.. nog ff langer wachten .. zucht* :+

zo ik heb hem al. Begin is identiek aan DTM2, Hij is niet slecht. De open wheel wagens zijn lastig.

Ottooke 24-02-2006 21:21

Quote:

Originally Posted by raceboy
zo ik heb hem al. Begin is identiek aan DTM2, Hij is niet slecht. De open wheel wagens zijn lastig.

Rij je op pro-simulation?

Raceboy 24-02-2006 21:32

Quote:

Originally Posted by Ottooke
Rij je op pro-simulation?

world tour.

Ottooke 24-02-2006 21:53

Quote:

world tour.

Dat bedoelde ik niet. Je kan bij je profiel kiezen voor Simulation of Pro-Simulation, althans bij DTM 2. Waar staat het op?

Raceboy 24-02-2006 22:41

Quote:

Originally Posted by Ottooke
Dat bedoelde ik niet. Je kan bij je profiel kiezen voor Simulation of Pro-Simulation, althans bij DTM 2. Waar staat het op?

nog niet op gezien. Pro-simulation is nu een aparte mode.

smiley 25-02-2006 08:37

Quote:

De open wheel wagens zijn lastig.

en hoe zit het met da grasmachien ?? :D daar al mee gereden ?

The Interceptor 25-02-2006 18:58

Ik heb hem ook sinds gisteren, meteen in de Pro Carreer begonnen bij de "Open Wheels".
Eerst moest ik karting gaan rijden, dat rijgedrag viel me wel wat tegen. Maar stuurde toch heel moeilijk. Maar niveau lag veel te laag, dus alles gewonnen :D
Nu bezig in FFord, dat rijdt al plezanter als de karts vind ik. Soms best wel oppassen om niet te spinnen door te snel op het gas te gaan, of te laat te remmen.

Normaal kunt ge weer kiezen voor simulation of pro simulation, wsl rijdt ik nog op simulation gewoon. Eerst zo het spel wat leren kennen, dan overschakelen en zien wat dat geeft.
Voor niveau zou ge er ook twee kunnen kiezen, dat zou ik best wel eens veranderen, want tegenstand heb ik nog niet veel gezien. Zelfs een keer spinnen in een 3lap race is meestal niet voldoende om me van de overwinning te houden.

Dat grasmachien ben ik (gelukkig) nog niet tegengekomen.
't Is wel zo dat ge eerst wel world tour of één van de pro careers moet rijden, voor ge die kampioenschappen met bijhorende circuits unlocked, anders kunt ge in free race amper iets rijden. Precies dat ge weer niet zomaar met elke wagen op elk circuit kunt rijden, hopelijk hebben ze Spa in veel kampioenschappen inzitten dus.

Wat me wel opvalt, is dat ge dit spel niet zo snel hebt uitgespeeld als DTM2. Mss dat die World Tour weer wel redelijk snel gaat, maar de pro carreers zijn lange kampioenschappen met telkens practice, qualificatie en een race (aantal ronden kunt ge instellen).
't Lijkt me voorlopig zeker geen misse koop, maar om een echt oordeel te vellen, ga ik toch nog enkele uren mogen racen.

The Interceptor 27-02-2006 00:17

Ondertussen nog wat geracet natuurlijk. Enja, ben niet ontevreden over mijn aankoop hoor. Maar super (realistisch) is het spel nu ook weer niet.
Graphics zien er allemaal wel goed uit, schade lijkt me nog vrij realistisch, enkel loopt ge nogal snel schade op, als ge tegen volle snelheid op een rechtstuk heel ff een wiel in't gras zet, dan is de ophanging al licht beschadigd. Niet dat ge er dan al last van ondervind.

Ik ben dus in Pro Career aan de Open Wheel kampioenschappen begonnen. Na kampioen te worden in karting en Formule Ford, ben ik nu actief in de Formule 1000. Een kampioenschap waar ik nog nooit van gehoord had? Maar de wagens zijn best nog wel leuk :eek: tot zo'n 12.000 toeren, en (door de spoilers?) best wel veel grip ook. We teveel denk, 't was me bij de FFord al wel opgevallen, maar nu bij de F1000 nog véél meer, de bochtensnelheden liggen in't spel echt wel een pak te hoog volgens mij.
Daarstraks in die F1000 een raceke moeten doen op Brands Hatch, in de regen dan nog (die overigens maar slecht uitgewerkt) kon ik volgas (217 km/u) door de eerste bocht gaan, dat is toch echt wel overdreven he?

Wat me wel opvalt, is dat die pro careers echt wel ff duren voor ge ze krijgt uitgespeeld. Ondertussen toch al zo'n 4-5 gespeeld, en zit nog maar halverwege het 3e kampioenschap in Open Wheel, er volgen er hier nog een stuk of 7 kampioenschappen.
En daarna dan nog de andere pro career toestanden én die World Tour.

Veel uren raceplezier gegarandeerd dus.
Alleen toch wel jammer dat ge in Free Race enkel die kampioenschappen kunt aandoen die ge in Pro Career (of mss ook in de World Tour) al hebt voltooid. Dus Spa heb ik nog niet vrijgespeeld. Hopelijk volgend weekend, als ik promoveer naar de Formule BMW, daar zal Spa wel inzitten zeker, als ze de echte (dtm) kalender volgen!

Raceboy 27-02-2006 00:48

Quote:

ben ik nu actief in de Formule 1000

in het echt is dat formula Jedi

smiley 27-02-2006 12:48

Quote:

de bochtensnelheden liggen in't spel echt wel een pak te hoog volgens mij.
Daarstraks in die F1000 een raceke moeten doen op Brands Hatch, in de regen dan nog (die overigens maar slecht uitgewerkt) kon ik volgas (217 km/u) door de eerste bocht gaan, dat is toch echt wel overdreven he?

is altijd zo geweest bij toca niet alleeen de snelheid in bochten is te hoog, maar ook de topsnelheid heb je veel rapper gehaalt, zo rij je bij dtm 2 op het einde van het rechte stuk van de nurburgring tegen de 290 aan.. zo komt het ook dat je veel te snelle ronde tijden hebt zoals 1.20.00 op hockenheim met een dtm :crazy:
maar het is wel iets spannender op die manier..

Rohrl-fan 27-02-2006 18:15

Goed, ik hoor, pardon, lees het al. Mijn collectie PS2-games gaat weer met eentje uitgebreid worden. :D Morgen de locale FRS eens binnen stappen...

smiley 27-02-2006 19:11

hhm hij lag vandaag nog niet in de winkel :(
morgen maar eens naar hasselt ofzo gaan..

Supra 28-02-2006 12:12

ik heb de demo gedownload maar als ik online wil spelen moet ik een acount maken. Ik vul alles in maar ik kan dan geen @ maken. Bijgevolg accepteert hij de gegevens niet en kan ik niet spelen... wat moet ik doen?

smiley 28-02-2006 14:03

ik he hem nu (eindelijk) ook.. heb al even in de world tour gereden... is wel een amusant spel, ook stuurt hij iets fijner als dtm2.. wat wel dom is zijn die waarschuwing vlaggen, dan ga je even van de baan en je krijgt meteen een waarschuwing dat je niet de bochten mag afsnijden..
ook al even op spa gereden met een dtm vectra (hoe kan het ook anders :p )
zeker de moeite waard dit spel.. te hopen heb ik snel het brits gt ge unlocked..

marcel 28-02-2006 15:24

Quote:

Originally Posted by Supra
ik heb de demo gedownload maar als ik online wil spelen moet ik een acount maken. Ik vul alles in maar ik kan dan geen @ maken. Bijgevolg accepteert hij de gegevens niet en kan ik niet spelen... wat moet ik doen?

op de knop ² drukken, uiterst links op uw toetsenbord, onder Escape.

een codemasters-oplossing, zeg maar

Yannick R 28-02-2006 21:06

Ik vind toch ook dat de besturing te simpel is en je veeeel te hard door de bochten scheurt maar ik denk wel dat ik het ga halen.. dat carreer systeem is gewoon te tof.

smiley 28-02-2006 21:46

hhm de world tour gaat wel snel gedaan zijn volgens mij, maar die pro career lijkt me precies wel een stukje langer te duren..
wel jammer dat bij het britse gt maar 5 wagens zijn in de cup categorie.. waar zijn de porsche's en ferrari's :(
maarja ik blijf na enkele uren nog steeds tevreden over het spel..

Rohrl-fan 01-03-2006 11:05

Ik ben gisteren het spel ook gaan halen. :D

Eerst een beetje rondgetoerd met wat beschikbaar was, en daarna aan de pro-career oval begonnen. Nogal makkelijk, maar nu heb ik toch al de mogelijkheid om met die oude Lotus F1 rond te bollen. Eerlijk is eerlijk, ik vind het een goed spel.

Vanavond heb ik meer tijd, dus dan gaan we er eens goed voor zitten!

smiley 01-03-2006 12:58

ja kan die pro career wel zo lang of zo kort, zo moeilijk of zo makelijk als je wilt maken precies.. 't zijn wel nogal veel kampioenschappen, kweet niet waar k moet beginnen :o :+
nog een plezant ding is bij de british gt met een cup wagen de NGT wagens proberen bij te houden.. :)
waar ik mij wel aan erger zijn de zwarte vlaggen.. als je na even van de baan te gaan terug op het circuit rijdt en iemand op u inrijd krijg je al waarschuwingen en vlaggen en heel de tralala.. en als iemand u achterstevoren zet krijgt hij nix :fight:

Rohrl-fan 02-03-2006 12:11

Gisteren weer wat unlocked. Eerst heb ik de pro-career oval uitgereden, en nu ben ik aan het tourisme-gedeelte begonnen. Dankzij de bonusjes heb ik gisteren al wel met de BMW M1 en de Lancia Beta Montecarlo gereden. Huge fun!!! :D Het leukste tot nu toe? De Clio-cup!

Supra 02-03-2006 12:41

ik speel de demo ook het liefste met de clio... te gekke online races

All times are GMT +2. The time now is 09:14.