![]() |
als fan ben ik voor langere races, met een uitgebreid veld.
maar misschien moeten ze de klasses idd eens herzien... |
El Torro, ik denk dat Huudo meer wil zeggen dat het niet gemakkelijk is de klassen te herkennen als leek omdat bvb de ene Porsche in GTA rijdt en de andere, bijna identieke, Porsche in GTB.
Idem voor TA en TB. Voor insiders is dit meestal geen probleem, alhoewel ik soms zelf eens diep moet nadenken (en dat is zeer moeilijk voor mij) welke wagen in welke klasse rijdt. |
Quote:
Als fan wil ik veel wagens zien, gezien de ontwikkelingen is een vol veld met GTA's en GTB's een mogelijkheid. Toerisme en Silhouettes weg uit de Belcar, die vertrekken richting Belgian Touring Car Series ;) De Porsches uit die serie gaan richting Belcar. Daarnaast wil ik als fan de volgende zaken graag veranderd zien worden: - Tijdens races in de dag uren wil ik duidelijk kunnen waarnemen in welke klasse een auto thuis hoort. Dus GTA krijgt volledig witte stickers, GTB krijgt volledig blauwe stickers. (Geen nieuw idee hoor........dat hebben we al eens ooit gehad) -Tijdens races in het donker wil ik duidelijk kunnen waarnemen welke auto c.q. sticker voorbij komt. Dat kan dus vrij simpel opgelost worden. Geen lullig lampje ofzo ;) - Een "lampensysteem" om aan te geven wie 1, 2 en 3 ligt in de wedstrijd. Zoals in de ALMS........indien het niet te duur of te moeilijk is. -Als fan wil ik een betere interactie met de organisatie. Geen ivoren toren houding van bepaalde personen in een bepaalde kleur kleding ;) :D (Er zijn zat organisaties die hun fans wel weten te plezieren) - Belcar merchandise beschikbaar voor de fans. - Elke wedstrijd worden er 100 vrijkaarten (indien het gratis toegang is zoals op Spa, dan tickets voor de tent) beschikbaar gesteld via dit forum :D :D :D |
Allemaal mooie gedachten, maar je moet ook naar de praktijk kunnen gaan.
Ik denk dat reeds velen in de richting dachten van een Belcar met enkel GT's en een BTCS voor touringwagens. Belcar (of BGT zoals Huudo zegt): zou praktisch betekenen dat je een bende Porsches kan zien samen met enkele exoten zoals Corvette, Viper (hoelang nog ?), Ultima of Saker. Met nog één podium betekent dit dat de vroegere GTB teams geen kans meer hebben of op zoek moeten naar beter en dus duurder materiaal. Hoeveel ga je er zover krijgen ? Anderzijds krijg je een lokaal doorslagje van de FIA-GT. BTCS: enkel Touring ziet er wel OK uit. Maar wat vinden de organisatoren zelf van het verdwijnen van de GT's ... En waarom enkel vierdeurs, Huudo ? Je sluit zo toch een deel leuke wagens uit. Touring Cup hierbij plaatsen, geeft toch weer een tweede podium, en tenslotte 5 klassen. Of laten we die ook vallen ? En wat met de Porsches en de Marcos ... Houden we hier enkel klasse 2 over ? Wat ik zelf wil voor de Belcar ... Simpel, een grotere verscheidenheid aan wagens, dikke of dunne. Porsche en BMW zijn niet weg te denken, maar waar blijven de andere merken. Kijk eens even naar de lijst van toegelaten wagens en zoek eens naar de Spectre R45, Parradine 525, SSZ Stradale, TVR, VBM 4000 GTC. Naast de wagens reeds vermeld door Huudo, toch een aantal wagens die we nooit te zien krijgen ... en waarnaar ik snak in de Belcar !!! :bye: |
Quote:
Stickers in volledige kleur is moeilijker herkenbaar om het nummer af te lezen, bijv. een geheel blauwe sticker moet dan al een wit cijfer hebben om de contrasten goed zichtbaar te maken maar hoe doe je dat dan met andere kleuren die minder contrastvol zijn. |
Quote:
* Touring * Wat BTCS en Touring betreft, als we in het huidige stramien denken eindig je met dezelfde compot van 138 klasses (bij manier van spreken nietwaar). Waarom toch altijd ingewikkeld doen? Laat wagens tegen elkaar koersen die elkaar waard zijn. Heb je materiaal om 4-klasses te vullen (en dan bedoel ik niet 3 auto's in die en 2 in gene klasse) maar minstens 6 of 7, dan kan je 2 races houden. Die voor de huidige klasse 1 en 2, en die voor de huidige klasses 3 en 4. Ik benoem ze nu zo maar even, maar kan er flagrant naast zitten, want ik snap het niet zo goed. ;) En als ik dan naar het aantal deelnemers kijk in BTCS en Touring, dan weet ik gewoon dat hier 2 races kunnen voor georganiseerd worden in het kader van de "Belgian Touring Masters", ofte BTM, voila en de 2 kampioenschappen hebben al een naam. Je laat die tijdens de BTM weekends telkens 2x 2 races rijden en op het einde van het seizoen doe je een Superweekend, waarin de 10 laatste van BTM1 kampioenschapseindstand het opnemen tegen de 10 eerste van BTM2. De eerste 10 van deze race, rijden het seizoen erna in BTM1. De 10 laatste "degraderen" dan BTM2. Een beetje zoals bij het voetbal. Krijg je nog wat kompetitie ook en is er kruisbestuiving tussen de 2 reeksen. En waarom 4-deurs? Omdat de meeste fanatieke touring series, daar bedoel ik mee spectaculair enz. die mij boeide (BTCC, ETCC, ondertussen ook DTM) enkel met 4-deurs auto rijden/reden. De herkenning voor 'jan-in-de-straat-die-eens-komt-kijken-en-bovendien-comsument-is' (ik dus :) :)) is maximaal, iets waar marketing jongens (opnieuw ik dus, maar dan niet in de automobielwereld, maar soit) toch wel veel belang aan hechten. Hierdoor zou het ook voor constructeurs/importeurs weer interessant kunnen zijn om hun naam aan projecten te verbinden. *GT* En de "mindere" teams, die wat we nu GTB noemen, waarom zouden die niet hogerop kunnen? Omdat de gentlemen drivers met centen die niet gefotografeerd willen worden en zelfs geen handtekeningen willen uitdelen niet hogerop kunnen of omdat er geen budgetten zijn... ? (f*ck, wat heb ik nu geschreven, maar soit, dat gevoel had ik als toeschouwer soms wel) OK er zullen er misschien enkele afvallen, maar daarvoor kan je wel anderen en wellicht wel ook enkele buitenlandse teams aan de start krijgen. Als er iedere koers 20.000 man komt kijken, staan ze van de TV te trappelen om te komen zien. Zeker als er weer eens een file door ontstaat op één of andere autosnelweg. Dan moeten de journalisten wel uit hun kot komen. En in hun zog de sponsors, en de centen. En hoe zit het met de eerder aangehaalde exoten, zijn die dan zo duur dat niemand er mee rijdt, of is het allemaal makkelijk zat, iedereen in een 911 owv onderdelen, vermeende betrouwbaarheid enz? Zolang als je ingewikkelde formules blijft hanteren, met een geel stickertje hier, een roze stickertje ginder en als de printer nog kleur overheeft, ook nog een oranje, en zoek het voor de rest maar verder uit lieve toeschouwertjes, krijg je geen massa bij elkaar voor iedere race en blijft de media coverage beperkt tot wat internet verslaggeving, een uitzending op TV op ogenblikken waar je als gewone bezoeker, óf slaapt, óf boodschappen aan het doen bent, óf in de tuin werkt. Maar niks waardoor je iemand die maar vaag interesse heeft kan boeien. Gevolg, brede waaier aan sponsors zijn niet geïnteresseerd en het geheel blijft hangen in een sfeertje van wij lekker onder ons en de rest bekijkt het maar. Da's ook een beetje de ivoren toren waar Mark naar refereert denk ik dan. Heroes do not exist, they are created. ;) |
Quote:
|
Quote:
onder het motto: "vroeger was alels beter": belcar '99 gt1 http://racingsportscars.com/photo/19...-04-18-001.jpg gt2 http://racingsportscars.com/photo/19...-04-18-031.jpg t1 http://racingsportscars.com/photo/19...-04-18-071.jpg t2 http://racingsportscars.com/photo/19...-04-18-014.jpg alle fotos: racingsportscars.com |
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
Trouwens, in onze visie hebben we maar twee kleuren nodig ;) |